ترکیه مخالفان بشار را تهدید کرد

ارتش ترکیه‌ با هشدار به مخالفان مسلح سوری نسبت به ادامه اقدامات وحشیانه تهدید کرد که در صورت ادامه این اقدامات آنکارا ارسال کمک‌‌های لجستیکی و سلاح‌ برای آنها را قطع می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، به دنبال پخش تصاویری از رفتارهای وحشیانه مخالفان مسلح سوری در قبال حامیان دولت در شهر حلب، افسران سازمان اطلاعات ترکیه به شدت آنها را مورد انتقاد و توبیخ قرار دادند.به گفته شورای ملی سوریه (شاخه سیاسی مخالفان) افسران ترکیه به فرماندهان”گردان‌های ارتش آزاد”،‌ بخش نظامی مخالفان سوری، هشدار داده‌اند در صورتی که این افراد بار دیگر اقدام به شکنجه وحشیانه طرفداران بشار اسد،‌ رئیس‌ جمهوری سوریه کنند و تصویر و یا فیلمی در این رابطه منتشر شود، کمک‌های لجستیکی و ارسال سلاح به مخالفان پایان می‌‌یابد.
شورای ملی سوریه معتقدند ارتش آزاد سوریه برای دولت ترکیه در مقابل سازمان‌های حقوقی مشکل آفرین شده‌اند، چرا که دولت ترکیه متهم به حمایت از کسانی شده که به اقدامات غیرانسانی دست می‌زنند.
در یوتیوب تصاویر وحشتناکی از بریدن سر یک جوان و پرتاب اجساد از بالای پشت بام توسط مخالفان منتشر شده است.از سوی دیگر، یکی از افرادی که طی درگیری‌های لیبی علیه نظام معمر قذافی مشارکت داشت، اعلام کرد که مبارزان لیبیایی به مخالفان سوری پیوسته‌اند و به آن‌ها آموزش نظامی می‌دهند.به نقل از خبرگزاری رویترز، حسام نجار، یکی از مبارزان لیبیایی اظهار کرد: افرادی که در درگیری‌های لیبی علیه معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی مشارکت داشتند به جبهه مخالفان سوری ملحق شدند تا به مخالفان سوری آموزش دهند.حسام نجار یک تک تیرانداز حرفه‌ای و از افرادی است که سال گذشته به محل اسکان معمر قذافی حمله کرد.
النجار گفت: برخی از لیبیایی‌ها که به مخالفان سوری پیوستند در زمینه اطلاعات و سلاح‌های سنگین و کمک‌های لجستیکی و تاکتیک‌های جنگی کار آزموده هستند.
وی در ادامه افزود که تجهیزات مخالفان سوری بسیار ساده بود و طی پنج ماه اخیر تجهیزات آن‌ها بسیار بیشتر و مجهزتر از قبل شده و مخالفان سوری اکنون تک تیرانداز و تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار دارند.
النجار تصریح کرد که سازماندهی نامناسب مخالفان سوری مشکل بزرگی است و مخالفان لیبیایی که در زمان درگیری با نظام معمر قذافی از حمایت ناتو برخوردار بودند و می‌توانستند اردوگاه‌های آموزشی ایجاد کنند.
النجار اظهار کرد: در لیبی با وجود آنکه منطقه پرواز ممنوع وجود داشت، ما می‌توانستیم ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن را در یک مکان جمع کنیم و گردان و تیپ تشکیل دهیم، اما در سوریه مخالفان در همه جا پراکنده هستند.
وی در ادامه گفت: با وجود آنکه یگان‌های بسیاری از مخالفان زیر پرچم ارتش آزاد سوریه می‌جنگندند اما فرماندهان آن‌ها با هم متحد نیستند.
النجار گفت که نبود وحدت میان مخالفان یکی از بزرگترین عوامل نتیجه بخش نبودن اقدامات آن‌ها است و تنها در زمانی که آن‌ها شکست بخورند خواهند فهمید که باید متحد می‌شدند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.