ترکیه هم “اسناد سری” سعودی را باور نکرد

وزیر امنیت ملی ترکیه، ادعاهای منتشر شده شبکه سعودی تحت عنوان “اسناد سری” را تکذیب کرد.

ه گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به  نقل از العالم، “عصمت یلماز” اعلام کرد، خبر منتشر شده از سوی شبکه سعودی “العربیه” مبنی بر دست داشتن روسیه در سرنگونی جنگنده ترکیه، که با آتش ضد هوایی سوریه در ۲۲ ژوئیه گذشته سقوط کرده بود، واقعیت ندارد.

وی افزود، آنچه که در گزارش یکی از برنامه های این شبکه تحت عنوان “اسناد سری درز کرده” در خصوص بحران سوریه منتشر شده، “دروغ آشکار” و “دروغ پردازی رسانه ای” است.

عصمت یلماز در مصاحبه با خبرگزاری رسمی ترکیه خاطرنشان کرد: وزارت امورخارجه ترکیه در حال تحقیق درباره این موضوع است؛ اما اکنون فقط می توانیم بر این مسأله تأکید کنیم که همه ادعاهای این شبکه دروغ است. و آنکارا بعدا مسائل بیشتری را در خصوص این موضوع اعلام خواهد کرد.

شبکه سعودی العربیه به نقل از آنچه که آنرا “اسناد امنیتی سوریه” نامیده، مدعی شده است، هواپیمای ترکیه با موشک گراد و با هماهنگی پایگاه نظامی روسیه در “طرطوس” سرنگون شده، و نه ضد هوایی سوریه.

این شبکه در ادامه ادعاهای خود افزود: “سوریه خلبانان این جنگنده را زنده گرفت، ولی رئیس جمهوری سوریه دستور داد تا آنها به صورت طبیعی کشته شده و جسد آنها در محل سقوط هواپیما در آبهای بین المللی رها شود تا دولت ترکیه تحت فشار قرار بگیرد”.

وزارت امورخارجه روسیه نیز با رد اتهامات شبکه سعودی العربیه، این ادعاها را یاوه‌گویی‌هایی توصیف کرد که نیازی به پاسخ ندارد.




باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.