تزریق اعتبار و تقویت بیمه‌ها

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم قرار گرفتن سلامت جزو اولویت‌های اول کشور، تزریق اعتبار به این حوزه و تقویت بیمه‌ها تاکید کرد.

سهم پرداختی مردم باید به کمتر از ۳۰ درصد برسد. در این زمینه باید تزریق پول به نظام سلامت صورت گیرد و نکته مهم دیگر آن است که ساختار بیمه باید تغییر کند.

دکتر علی اصغر پیوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که طبق قانون برنامه پنجم توسعه، سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت باید به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یابد، گفت: این درحالیست که اکنون چنین چیزی نیست و سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

وی در این باره ادامه داد: در سال ۹۱ حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان در زمینه سلامت کشور هزینه شده که ۱۵ هزار میلیارد تومان آن از بودجه عمومی پرداخت شده و حدود ۳۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان آن را مردم پرداخت کرده‌اند؛ یعنی حدود ۶۵ درصد.

پیوندی افزود: این جهت باید برعکس شود. سهم پرداختی مردم باید به کمتر از ۳۰ درصد برسد. در این زمینه باید تزریق پول به نظام سلامت صورت گیرد و نکته مهم دیگر آن است که ساختار بیمه باید تغییر کند.

وی گفت: لازم است قدرت بیمه افزایش و رابطه مالی میان پزشک و بیمار کاهش یابد. ساختار بیمه باید تغییر و تزریق اعتبار به بیمه‌ها صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: به این منظور باید سلامت جزو اولویت‌های اول کشور قرار گیرد و همه کارگزاران و اشخاص باید جدیتی به خرج دهند تا این اولویت بودن سلامت اتفاق افتد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.