تسلیت سرپرست مرکز هنرهای تجسمی برای فقدان استاد خوشنویسی

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در پیامی درگذشت فتحعلی واشقانی فراهانی، استاد پیشکسوت خوشنویسی را تسلیت گفت.

به گزارش تفسیری هنرانلاین اصغر امیرنیا در پیامی آورده است: استاد فتحعلی واشقانی فراهانی با چند دهه فعالیت مستمر حرفه‌ای و آموزش هنر خوشنویسی، نقش تاثیرگذاری در گسترش و رشد این هنر ایرانی اسلامی داشت.

در ادامه پیام سرپرست مرکز هنرهای تجسمی آمده است: واشقانی فراهانی علاوه بر تدریس خوشنویسی در راه اندازی انجمن خوشنویسان ایران در شهرهای مختلف استان مرکزی نقش محوری داشت و زمینه‌هایی را برای توسعه این هنر فراهم ساخت.

امیرنیا در پایان آورده است: فقدان استاد گرانقدر واشقانی فراهانی را به خانواده گرامی‌اش و جامعه هنری و هنردوستان استان مرکزی تسلیت می گویم و رحمت و مغفرت را از درگاه خداوند برای آن هنرمند زنده‌یاد خواستارم.

استاد «فتحعلی واشقانی فراهانی» از خوشنویسان چیره‌دست و از شاگردان مرحوم سیدحسین و سیدحسن میرخانی ۱۳ آبان ماه به دیدار حق شتافت.

استاد واشقانی، پیشکسوت خوشنویسی معاصر ایران در سال ۱۳۰۹ ه.ش در قریه واشقان فراهان دیده به جهان گشود و از سال ۱۳۳۷ تحت تعلیم استادان مرحوم سیدحسین و سیدحسن میرخانی به فراگیری خط نستعلیق پرداخت و از سال ۱۳۴۶ نزدیک به ۴ دهه به تعلیم هنر آموزانی پرداخت که بسیاری از آنان خود از استادان مسلم امروزند.

وی از سال ۱۳۵۸ رسما به مقام استادی خط نستعلیق از سوی انجمن خوشنویسان نائل آمد و همچنین دارنده مدرک درجه اول هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

  از واشقانی تا کنون آثار نفیسی به چاپ رسیده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ترجمه کامل قرآن کریم، کلک مشکین، دیوان حافظ، چشمه خورشید، آیت مهر، هفت خوان رستم و رسم الخط اشاره نمود. آخرین یادگار استاد «مشق مشکین» نام دارد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.