تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی

جام جم آنلاین: سرپرست سازمان سنجش با اشاره به تسهیلاتی که به برگزیدگان المپیاد دانشجویی اعطا می شود، گفت: نفرات اول المپیاد دانشجویی، بدون آزمون به دکتری راه می یابند و نفرات اول تا پانزدهم بر اساس ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش هر رشته بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه می یابند.

ابراهیم خدایی در حاشیه برگزاری آزمون ۱۵ رشته هفدهمین دوره المپیاد دانشجویی در محل دانشگاه تربیت مدرس گفت: دو نوع تسهیلات به برگزیدگان المپیاد دانشجویی اعطا می شود. یک نوع تسهیلات از طریق آیین نامه تسهیلات استعداد درخشان است که با توجه به تازه ترین تغییراتی که در هفته گذشته رخ داد، نوع تسهیلات برگزیدگان المپیاد تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تغییر، نفر اول برگزیده المپیاد با شرط داشتن مقاله علمی – پژوهشی در دوران تحصیل کارشناسی ارشد بدون آزمون به دکتری راه می یابد.

خدایی اظهار داشت: همچنین نفرات اول تا پانزدهم آزمون هم تا سقف ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش هر رشته بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه می یابند. علاوه بر آن در صورت نبود ظرفیت، نفرات اول تا سوم به شرط کسب ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه پیدا می کنند.

وی با اشاره به حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی گفت: نفرات اول تا سوم عضو بنیاد می شوند و تسهیلات دانشجویی از جمله کمک هزینه ارائه مقاله در داخل و خارج کشور، فرصت مطالعاتی، حج عمره، تسهیلات نظام وظیفه و مقرری ماهیانه دریافت می کنند.( مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.