تسهیلات جدید بیمه ای برای مردان ۶۰ سال و زنان ۵۵ سال

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، درادامه بررسی بندهای هزینه ای لایحه بودجه نمایندگان با تصویب بندی مقرر کردند مبلغ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۲۲۴ قانون برنامه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی تخصیص یابد.

همچنین با تصویب بند دیگری به رئیس قوه قضائیه اجازه داده شد اعتبارات قوه قضائیه و سازمان های وابسته را با رعایت قانون برنامه بدون افزایش در سرجمع اعتبارات ، بین دستگاههای مذکور جابجا نمایند.

وکلای ملت همچنین با تصویب بند دیگری سازمان بیمه خدمات درمانی را مکلف کردند برای افرادی که به دلیل بیماری های روحی و روانی و اعتیاد از طریق قوه قضائیه یا نیروی انتظامی برحسب ضرورت به بیمارستان اعزام می شوند و دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی نیستند از محل بیمه ایرانیان نسبت به صدور دفترچه درمانی رایگان اقدام نموده و مطابق صورت هزینه های ارسالی دانشگاهی و مراکز درمانی نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایند.

علاوه بر این با تصویب بند دیگری سازمان تامین اجتماعی مجاز شد به افرادی که حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت نموده اند و به سن ۶۰ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان رسیده اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی ان در سنین کمتر از مواد فوق از کار افتاده شده اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی آنان را پرداخت نماید.

افرادی که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند می توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند.

آئین نامه اجرای این بند به پیشنهاد مشترک وزارت رفاه و تامین اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور حداکثر ظرف ۳ ماه به تصویب هیئت وزیران می رسد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.