تشخیص دیر هنگام عفونت های مسری آمیزشی منجر iبه ناباروری می شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

دکتر سید علی آذین افزود: تشخیص ندادن بیماری های آمیزشی در زنان منجر iبه عوارض بعدی مانند بیماری های التهابی لگن، ناباروری، مرگ و میر و سرطان دهانه رحم می گردد.

وی عفونت های منتقله از راه جنسی یا STI را عبارت از بیماری هایی دانست که طی تماس جنسی از فردی iبه فرد دیگر منتقل می شوند و ممکن است توسط ویروس، باکتری یا انگل ایجاد شوند.

وی با اشاره iبه اینکه هر فردی که از لحاظ جنسی فعال است در معرض خطر ابتلا iبه بیماری های آمیزشی قرار دارد، خاطر نشان نمود: وجود هر گونه ترشح غیر عادی و بد بو، خارش و سوزش، درد هنگام ادرار نمودن، درد هنگام نزدیکی و زخم در نواحی تناسلی از نشانه های احتمالی وجود عفونت جنسی است.

وی همچنین از افزایش ابتلا iبه بیماری های آمیزشی در دنیا خبر داد و افزود: با توجه iبه مسری بودن این بیماری ها، مراجعه نکردن بیمار برای تشخیص و درمان ناقص این بیماری ها ممکن است iبه عوارض بعدی مانند سرطان دستگاه های تولید مثل و کبد، ناباروری، سقط جنین، حاملگی خارج رحمی، ناهنجاری های مادرزادی، کوری و مرگ نوزاد، عفونت های نوزادان و شیرخواران، پیامدهای روانی و اجتماعی و حتی مرگ منجر شود.

دکتر آذین iبه زوجین پیشنهاد نمود: از ابتدای ازدواج و رابطه جنسی iبه فکر پیشگیری از عفونت های انتقال یابنده از راه جنسی باشند و با اتخاذ یک شیوه زندگی متعهدانه خطر بروز این بیماری ها را iبه حداقل برسانند.

وی تصریح نمود: بیماریهای مقاربتی عفونی عامل مهمی در ناباروری محسوب می شوند.

مدیر مرکز فوق تخصصی ابن سینا گفت: قرص های پیشگیری از بارداری، دهانه رحم را در مقابل میکروب ها نفوذ ناپذیر می نماید و در نهایت عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا iبه عفونت محسوب می گردد.

این عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، تشخیص صحیح و سریع، درمان موثر و کامل، آموزش در زمینه پیشگیری و کاهش خطر، تشویق iبه استفاده از کاندوم و درمان iبه موقع را از اصولی دانست که می تواند سبب کنترل و درمان بیماریهای آمیزشی شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.