تشدید برخورد با خودروهای مزاحم

جام جم آنلاین: بالا و پایین کردن بی‌هدف خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر، دور زدن و ایجاد مزاحمت‌های خیابانی برای شهروندان و بخصوص بانوان برای رانندگان متخلف و خودروهایشان گران تمام خواهد شد.

قرار است بزودی طرح تشدید برخورد با مزاحمان خیابانی و خودروهایشان به طور گسترده در سطح خیابان‌ها و بزرگراه‌های پایتخت به اجرا گذاشته شود.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اجرای گسترده طرح برخورد با تخلفات شبانه در بزرگراه‌های شهر تا ساعاتی از بامداد گفت: در این خصوص بزودی طرح گسترده برخورد با دور زدن‌ها و ایجاد مزاحمت‌های خیابانی در سطح معابر، خیابان‌ها و بخصوص بزرگراه‌های پایتخت اجرا می‌شود و پلیس با این رانندگان و خودروهایشان برخوردهای سختگیرانه‌ای خواهد داشت.

به گزارش جام‌جم، سردار حسین رحیمی در نشست خبری روز گذشته خود به رانندگانی که مرتکب چنین تخلفاتی می‌شوند هشدار داد دست از این رفتارها بردارند، چراکه پلیس بزودی با رانندگانی که اقدام به دور زدن یا ایجاد مزاحمت خیابانی برای شهروندان کنند، برخورد جدی و بدون اغماضی خواهد داشت.

جریمه ۵۰ هزارتومانی برای تردد در خط اضطرار

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به کاهش چشمگیر تخلفات و تصادفات رانندگی در داخل تونل‌های توحید و رسالت هشدار داد: از هفته آینده رانندگانی که داخل تونل‌های توحید و رسالت از خط اضطرار تردد کنند علاوه بر جریمه ۵۰ هزار تومانی چهار نمره منفی خواهند گرفت.

به گفته سردار رحیمی، دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده داخل تونل‌های توحید و رسالت شماره پلاک رانندگان متخلف را برداشته و برگه جریمه به منازل این رانندگان ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: خط اضطرار صرفا برای تردد خودروهای پلیس، اورژانس، امدادی و آتش‌نشانی طراحی شده و سایر خودروها حتی در صورت داشتن چراغ‌گردان نیز نمی‌توانند از این خط تردد کنند.

متخلفان، دوربین‌های ثبت سرعت را جدی بگیرند

دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در سال جاری ۲۲۵ درصد افزایش ثبت تخلف داشت که رییس پلیس راهور تهران مهم‌ترین دلیل این وضع را آن می‌داند که به نظر می‌رسد هنوز برخی رانندگان تهرانی موضوع دوربین‌های ثبت تخلف سرعت را جدی نگرفته‌اند.

سردار رحیمی یک بار دیگر این هشدار را می‌دهد که رانندگان به هیچ عنوان انتظار نداشته باشند این دوربین‌ها حتما برای عکس گرفتن از شماره پلاکشان فلاش بزند و اطمینان داشته باشند که تخلف آنها از چشمان تیزبین دوربین‌های ثبت تخلف سرعت مخفی نخواهد ماند.

جریمه ۱۰۰ هزارتومانی برای عبور از چراغ قرمز

از هفته آینده در ۱۵ گذرگاه عابرپیاده شهر تهران که از چندی پیش مجهز به دوربین‌های الکترونیکی شده بود، جریمه خودروهای متخلف با جدیت و بدون اغماض انجام خواهد شد.

رییس پلیس راهور تهران توضیح داد: تا کنون این گذرگاه‌ها به صورت ارشادی جریمه در آنها صورت می‌گرفت که از هفته آینده هرگونه تجاوز به گذرگاه عابر پیاده مبلغ ۲۰ هزار تومان و عبور از چراغ قرمز این گذرگاه‌ها مبلغ ۱۰۰ هزار تومان با پنج نمره منفی برای راننده به همراه خواهد داشت.

به گفته سردار رحیمی، هم‌اکنون دوربین‌های ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و عبور از چراغ قرمز در معابر آفریقا ـ اسفندیار (شمال به جنوب)، ولیعصر (عج) ـ نیایش، میدان قدس، کارگر ـ گمنام، سردار جنگل ـ آبشناسان، جلال آل‌احمد ـ دانش، پیروزی ـ نصر، پاک‌نژاد ـ دریا، آفریقا ـ حقانی، (غرب به شرق)، ولیعصر(عج) ـ میرداماد، جنت‌آباد ـ آبشناسان، میرزای شیرازی ـ مطهری و آفریقا ـ دستجردی نصب شده است.

معتادان ولگرد، هشت درصد کشته‌های تصادفات تهران

رییس پلیس راهور تهران از کاهش ۵۰ نفری کشته‌های تصادفات طی دو ماهه امسال خبر داد و گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، از سوی دیگر تصادفات فوتی عابران نیز ۲۴ درصد و تصادفات فوتی و جرحی موتورسواران نیز ۳۶ درصد کاهش یافته است.

سردار رحیمی توضیح داد: ۵۲ درصد کشته‌های تصادفات پارسال به عابران پیاده اختصاص داشت که هشت درصد این تعداد معتادان ولگردی بودند که در سطح اتوبان‌ها و معابر تردد می‌کردند.

پلیس به خودروهای بالای یک میلیون جریمه، سخت می‌گیرد

مسئولان پلیس مصمم هستند که از این پس سختگیری بیشتری برای رانندگان تهرانی که خودرویشان بالای یک‌میلیون تومان بدهی جریمه دارد، به خرج دهند.

سردار رحیمی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: بر این اساس بزودی ارائه هرگونه خدمات خودرویی به تمام خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه داشته باشند قطع می‌شود.

پوران محمدی – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.