تشدید سختگیری‌های آمریکا برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی

۱۴اردیبهشت،

11-846.jpg

دولت آمریکا در اولین واکنش‌های امنیتی خود به اتفاق بمبگذاری بوستون، محدودیت‌ها و سختگیری‌های بیشتری را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی اعمال می‌کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اقدام امنیتی دولت آمریکا از زمانی جدی‌تر شد که یک دانشجوی قزاقستانی که ویزای غیرقانونی داشته به عنوان یکی از متهمان احتمالی اتفاق بمبگذاری در بوستون، مورد سوءظن پلیس آمریکا قرار گرفت.

در همین راستا اداره امنیت میهنی آمریکا به تمامی آژانس‌های مرزی این کشور دستور داده است که اعتبار ویزای تمامی دانشجویان را کنترل نمایند.

بر مبنای آیین نامه تازه، آژانس‌های مرزی با استفاده از اطلاعات دریافتی از فهرست مسافران پرواز تا پیش از ورود دانشجویان به خاک آمریکا نسبت به کنترل و تایید ویزای دانشجویان اقدام می‌نمایند و در صورت عدم دسترسی به اطلاعات فوق، صحت ویزای دانشجویان به صورت دستی از بانک اطلاعاتی ایالات متحده و در بدو ورود آنها به این کشور کنترل می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، پیش از این صحت ویزای دانشجویان تنها در بانک اطلاعات آژانس مرزی ایالات متحده بررسی می‌شد و در صورتی که نیاز به تحقیقات بیشتری بود، اطلاعات دانشجو و آژانس‌ پذیرش دانشجوی مربوطه، مورد بررسی قرار می‌گرفت.

این گزارش حاکیست در دو اتفاق بمبگذاری که ۱۵ آوریل سال جاری میلادی (۲۰۲۲) در حاشیه رقابت‌های دو ماراتن در شهر بوستون رخ داد، ۳ تن کشته و بیش از ۲۶۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.