تشکری هاشمی: شهر چند هسته ای به عنوان یک نیاز برای کلانشهر تهران محسوب می شود

خبرگزاری آریا-معاون شهردار تهران گفت:باید به سمتی رفت که شهروندان با انجام یک سفر بتوانند به خدمات مورد نیاز خود دست یابند و ساخت مجتمع های چند منظوره برای تحقق این هدف مناسب است.
مهندس سید جعفر تشکری هاشمی ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص اینکه با ساخت برخی مراکز تجاری و مراکز فروش در خیابانهایی که ظرفیت پذیرش انبوه جمعیت و مراجعه را دارا نیست ،در گفتگو با خبرنگار شهری آریا اظهار داشت: کاربری هایی که در سطح شهر تهران داریم باید بر اساس طرح جامع شهر تهران و طرح تفصیلی که به تایید شورای عالی شهرسازی رسیده است باشد و این طرح به عنوان مبنا و معیار برای صدور مجوزهای مختلف از جمله مجوز ساخت مراکز تجاری است.

ضرورت مشاوره ترافیکی برای ساخت و ساز تجاری در مناطق

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه افزود:در پروژه های شهری که در دستور کار قرار می گیرد بایستی نظر مشاور ترافیکی مناطق نیز اخذ شود و به تصویب کمیته مربوطه نیز برسد که ضمن رعایت طرح تفصیلی ،الزامات لازم ترافیکی ارائه شده از سوی مشاور ترافیکی نیز در ساخت و ساز لحاظ شود.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه موضوع شهر چند هسته ای در طرح تفصیلی دیده شده است،اظهار داشت: در این موضوع مردم به جای اینکه سفرهای طولانی مدت و متعددی در شهر داشته باشند تا بتوانند به خرید یا سایر ملزومات خود دست پیدا کنند و به خدمات مورد انتظارشان دسترسی پیدا کنند و باید به سمتی رفت که شهروندان با انجام یک سفر بتوانند به این هدف دست یابند.

ساخت مجتمع های چند منظوره راهکاری مناسب

تشکری هاشمی افزود: ساخت مجتمع های چند منظوره برای تحقق این هدف مناسب است که بر اساس طرح تفصیلی صورت پذیرد تا شهروندان کمتر دچار مشکلات ترافیکی در سطح شهر بشوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در برخی موارد هم تخلف صورت می گیرد، اظهار داشت: شهروندان فکر می کنند برخی مراکز مجوز لازم را دارند ولی در حقیقت تخلف کرده اند و به عنوان مثال مشاهده می شود که برای اجاره بعضی از اماکن عنوان می شود که ملک مورد نظر قابلیت و موقعیت تجاری را داراست که این اصلاً معنی ندارد و اگر ملکی مسکونی است ، پس مسکونی بوده و دیگر قابلیت و موقعیت تجاری یا اداری موضوعیتی نداشته و تخلف محسوب می شود که باید واحدهای نظارتی شهرداری با آن برخورد کنند که این امر همواره صورت می گیرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.