تشکیل قدس شرقی در منطقه راه حل مقابله با بحران های خاورمیانه

محمود عباس در نشست اجلاس سران عدم تعهد مطرح کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: با ایجاد قدس شرقی درمنطقه می توان با بحران ها و مشکلات خاورمیانه مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در اجلاس نم، محمو عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به میزبانی و ریاست جمهوری اسلامی در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: برگزاری این اجلاس قابل تقدیر است و امیدواریم که در طول سه سال ریاست ایران در این جنبش حداکثر مشکلات کشورها کاهش یابد.

وی ادامه داد: تشکیل این اجلاس در لحظه ای تاریخی ملت ما تشکیل شده است و ما را وادار می کند که با هر گونه چالش پیش رو در آینده با عزم و اراده خود با آن مقابله کنیم.

وی با اشاره به نگاه ملت فلسطین به جنبش عدم تعهد اشاره و تصریح کرد: ملت فلسطین امروز براهداف و عملکردهای کشورهای جنبش عدم تعهد اطمینان و اعتماد کامل دارد چرا که به خوبی می داند که این جنبش از تمام منافع و دستیابی ملت فلسطین به آزادی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به عضویت درآمدن دائم فلسطین به سازمان ملل خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد باید تمام تلاش خود را برای حفظ به عضویت درآمدن فلسطین درسازمان ملل متحد صورت دهد و با تلاش های دیپلماتیک این جنبش می توان جایگاه رفیع تری را برای فلسطین رقم زد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تأکید براینکه ملت ما خواستار دموکراسی و اجرای انتخابات آزاد است گفت: ملت فلسطین بدنبال برقراری روابط مسالمت آمیز و اجرای انتخابات آزاد برای ملت خود بوده و از سوی دیگر در صورت توافق حاضر به ایجاد صلح خواهد بود.

وی با اشاره به عقب نشینی اسرائیل از مواضع خصمانه خود افزود: اشغالگران رژیم صهیونیستی باید از مواضع خود عقب نشینی کنند و این وظیفه اجلاس عدم تعهد است که این مسئله را پیگیری کند. لذا ملت فلسطین از شرایط نامطلوب خود بسیار ناراضی هستند و قطعا بدون ایجاد قدس شرقی در منطقه به هیچ راه حل مسالمت آمیزی دست نخواهند یافت.

انتهای پیام/پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.