تشکیل نظام مهندسی صنعت ضروری است

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۴:۴۴:۳۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- تصویب لایحه تشکیل نظام مهندسی صنعت درگردهمایی مدیران انجمنها و تشکلهای فنی – مهندسی مورد تاکید قرار گرفت.
ر رییس مرکزپژوهش ، توسعه فناوری و صنایع نوین وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این گردهمایی براجرایی کردن تصویب لایحه نظام مهندسی صنعت با توجه به ماده ۱۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه تاکید کرد و گفت : ضرورت دارد این لایحه هر چه سریعتر مراحل اجرایی خود را بگذراند و به تصویب مجلس برسد.
“علی معصومی” تاکید کرد : لایحه تشکیل سازمان نظام مهندسی صنعت در سال ۸۵ تدوین شد و تاکنون پیشرفتهای خوبی داشته است.
در این گردهمایی همچنین معرفی و ارائه توانمندیهای فنی و مهندسی در بخش صنعت ومعدن ، برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی مهندسی و طراحی در ساخت و اجرای طرحهای صنعتی ، معدنی و تجاری کشور ، گسترش فعالیتهای مهندسی و اندازه گیری ارزش افزوده فعالیتهای فنی و مهندسی موردبحث قرار گرفت و قرار شد در قالب یک کار علمی و منسجم اینکار حداقل برای یک دوره ۵ساله به مرحله اجرا گذاشته شود.
بهره گیری از نظرات تخصصی انجمنهای فنی و مهندسی در نهایی کردن دستورالعمل صدور جواز و پروانه فنی و مهندسی ، انتخاب واحدهای نمونه و نیزتهیه و تدوین نقاط ضعف و قدرت ، فرصتها و تهدیدها در فعالیتهای مهندسی و تدوین قوانین و مقررات وبازنگری در قوانین و مقررات جهت توسعه فعالیتهای بخش مهندسی در حوزه صنعت ، معدن و تجارت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
در این نشست یک روزه که با حضور ۷ تشکل فنی و مهندسی برگزار شد ، شرکت کنندگان در زمینه تبادل نظر جهت توسعه فعالیتهای فنی ومهندسی در داخل و خارج کشور و توسعه صادرات  خدمات مهندسی ، ایجاد و همکاری در تکمیل ثبت نام در پورتال بهین یاب جهت به روز رسانی بانک اطلاعاتی واحدهای فنی و مهنسی  ونیز تجهیزات صنعتی بحث و توافق کردند.
همچنین مقرر شد تشکلها و انجمنها نظرات خود را در تدوین قوانین و مقررات به خصوص در زمینه لایحه حمایت از تولید که در حال نهایی شدن است به مرکز مرکزپژوهش ، توسعه فناوری و صنایع نوین ارائه کنند.
در این نشست همچنین مقرر شد که جلسات هم اندیشی بیشتری در محورهای مورد بحث برگزار شود.  

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۶۴۴۳۵۲۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.