تشکیل پرونده علیه وزیر سابق راه

جام جم آنلاین: نماینده دادستان تهران در هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی با بیان اینکه در دوره مدیریت آقای«ح.ب» در وزارت راه نکات مبهم زیادی وجود دارد، از تشکیل پرونده علیه وی و برخی مدیران این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین، مهدی فراهانی امروز در هشتمین جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی از مراجع نظارتی ، مجلس شورای اسلامی و مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی خواست به طور جدی وارد این قضیه شوند و دادسرا را یاری کنند.

نماینده دادستان تهران با بیان اینکه در جرایم سازمان یافته ، با نفوذ در لایه های مختلف اجتماعی سعی می شود از افرادی استفاده کنند که وجاهت اجتماعی دارند، گفت: در این پرونده نیز یکی از تاکتیک های «م-الف» استفاده از برخی اشخاصی است که وجاهت دارند و مصداق این امر آقای «الف-ج»است.

نماینده دادستان کیفرخواست «الف گ» و «م الف الف» را در هشتمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی قرائت کرد وگفت: «الف گ » متهم است به مشارکت در پرداخت رشوه به مبلغ ۲۰۲ هزار یورو به« م الف الف» معاون وقت وزیر راه و ترابری و مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و ۲۶۶ هزار دلار به« ش ر ذ» مدیر کل  طرح و برنامه و بودجه وزارت راه و ترابری و مبلغ ۱۶۸ هزار یورو به« ع الف» مدیر کل راه و ترابری لارستان.

وی در ادامه افزود: متهم پرونده پیش از واگذاری شرکت تراورس به بخش خصوصی یعنی به گروه امیرمنصور آریا سابقه مدیرعاملی این شرکت را داشت بعد از ‌آنکه این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کرد آقای م الف الف خ سهامدار اصلی شرکت تراورس مجددا آقای الف گ را به عنوان مدیر عامل شرکت تراورس انتخاب می کند.

وی گفت: از آنجایی که «م‌ الف الف خ» ارتباط خوبی با ‌آقای خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی داشت، با نفود در بانک ملی موفق می شود که فاینانس این پروژه را به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک ملی  ایران تامین کند.

در ادامه فراهانی کیفرخواست « م الف الف» را قرائت کرد وگفت:همانطور که در گزارش وزارت اطلاعات آمده آقای «م الف الف» بابت واگذاری پروژه جمع آوری اطلاعات پروژه های وزارت راه به صورت نرم افزار به شرکت پونل با مدیرعاملی «الف ح ر» مبلغ ۸۰ میلیون تومان نیز از آقای الف ح ر به عنوان رشوه دریافت کرده است.

وکیل مدافع «الف.گ» در ادامه دفاع خود از موکل در جریان هشتمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی اظهار داشت: بیشتر متهمان با حدس و گمان و نظرات شخصی حرف زده‌اند در حالی که شما می‌دانید با احتمال و فرضیه نمی‌توان کسی را مقصر دانست.

وی ادامه داد: اتهام دریافت و پرداخت رشوه قابل پیگیری نیست. هیچ‌کدام از متهمان با دلیل و مدارک حرفی نزده‌اند. درباره دریافت و تحصیل مال‌نامشروع باید گفت در همان روز چکی کشیده و معاونش داده و آن را به نام گروه آریا صادر می‌کند. این موضوع نشان‌دهنده این است که موکل من اصلا از پول استفاده نکرده است.

بعد از اینکه وکیل مدافع متهم درخواست صدور حکم برایت موکلش را کرد قاضی سراج گفت: وکلا صورت مسئله را پاک می‌کنند. موکل شما ۷۰ میلیون تومان حقوق گرفته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.