تشکیل سازمان اساتید جهان اسلام ضروری است

دکتر ‘محمد حسن قدیری ابیانه’ سه شنبه در نخستین نشست از سلسله نشست های گفتمان دانشجویان جهان اسلام که با حضور طلاب دانشجویان خارجی دانشگاه ها و حوزه های علمیه مشهد برگزار شد، افزود: باید از بسترهای مختلف از جمله فرهنگی و علمی برای گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی استفاده بهینه شود.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: نباید تنها به تشکیل سازمان دانشجویان جهان اسلام اکتفا کرد بلکه در کنار آن باید سازمان اساتید جهان اسلام نیز تشکیل شود.

وی بیان کرد: باید مردم سایر کشورها و از جمله کشورهای غربی را با حقایق دین مبین اسلام آشنا کرد.

وی گفت: بسیاری از اقدام هایی که علیه معارف اسلام صورت می گیرد به خاطر ضعف در گسترش حقایق این دین مبین به جهانیان است.

او افزود: باید کشورمان پیشگام در سازمان های جهانی برای توسعه معارف اسلامی باشد و در کنار سازمان های اساتید ودانشجویان جهانی اسلام، سازمانهایی هم با مضامین جوانان، مردان و زنان جهان اسلام هم تشکیل شود.

وی خیزش های بیداری اسلامی مردم کشورهای منطقه وجهان اسلام را از ضروریات توسعه ارزش های اسلام وجهانی شدن این دین مبین یاد کرد وگفت: باید از ظرفیت های مختلف برای حمایت از قیام های بیداری اسلامی استفاده مطلوب کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک واسترالیا گفت: باید از ظرفیت های فضای مجازی و فرهنگی برای گسترش فرهنگ و معارف اسلامی به سایر کشورها و از جمله اروپایی و آمریکایی نهایت استفاده را کنیم.

وی گفت: باید از ظرفیت های معنوی و فرهنگی شهرهایی مانند مشهد و اصفهان برای توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی و دعوت گردشگران به دین مبین اسلام استفاده کرد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آستان قدس باید با استفاده از امکانات به شکل گیری نهضت جهانی اسلام کمک کند، تأکید کرد: مشهد باید به مرکز تبلیغاتی جهان اسلام تبدیل شود و این امر شدنی است.ک/۲

۷۴۹۰/۶۵۹/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۷۵۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.