تشکر قاضی​پور از لاریجانی+ قاچاقچی​ای که می​خواهد معلم شود+ پیامک​های متعدد به نمایندگان برای اعمال فشار+ تاکید لاریجانی به بررسی سوالات نمایندگان/حاشیه مجلس

نادر قاضی​پور نماینده ارومیه در سخنانی خطاب به لاریجانی گفت: از زحمات حضرت عالی و هیات همراه به دلیل سفر به استان آذربایجان شرقی و پیگیری مشکلات، از طرف خود و مردم آذربایجان کمال تشکر را دارم. وی همچنین از مردم خواست تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و فریاد مرگ بر اسرائیل سر داد.

محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در خلال بررسی طرحی برای استخدام معلمان حق التدریسی، در انتقاد به فشارهایی که این دست معلمان برای تصویب چنین قوانینی به نمایندگان وارد می آورند، گفت: معلمی که تلفن همه نمایندگان را دارد و تلفنی یا اسمسی آنها را تحت فشار می​گذارد، به درد معلمی می خورد؟ معلم باید شرایط معلمی داشته باشد.

وی با تاکید برلزوم برگزاری آزمون برای استخدام معلمان حق​التدریسی، افزود: برای رانندگی آزمون برگزار می​شود ولی برای معلمان نباید چنین آزمونی داشته باشیم؟ آزمون باید نرمال باشد نه اینکه هر کسی را از خیابان بیاوریم و بگوییم بیا معلم بچه​های مردم بشو! باید حتما آزمون استخدامی گذاشت.

عثمانی که می​گفت ممکن است به دلیل این سخنانش، فشارهای بیرونی بر وی زیاد شود، ادامه داد: ما به دلیل فشار روانی و اسمس و فشارهای بیرونی نباید هرکسی را که یک روز معلم بوده، را معلم دائمی بکنیم. به جای فشارهای بیرونی باید آینده فرزندان ما و مردم مهم باشد. من کسی را می​شناسم که قاچاقچی بوده و الان می​خواهد با این فشارها معلم شود. آیا ما باید به او چنین اجازه​ای بدهیم.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در پاسخ به سخنان وی، اظهار داشت: مگر پیداکردن تلفن نمایندگان ایرادی دارد؟ بالاخره ما باید پاسخگوی موکلانمان باشیم. اینگونه هم نیست که بگوییم هر کسی از راه برسد با این قانون؛ معلم بشود. هدف طراحان این طرح این است که معلمان شرکتی که یک بار آزمون داده​اند؛ مجددا در معرض آزمون قرار نگیرند.

بندی از این طرح محل مناقشه طراحان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات شد. در گزارش نهایی این کمیسیون متنی آمده بود که در متن نهایی این مصوبه نبود. به همین دلیل مخالفت​هایی مطرح شد. رئیس مجلس هم نهایتا گفت: شبهه شده که آیا این متن در مصوبه بوده است یا نه؟ آقای سلیمی و مقتدایی هر کس یک چیزی می​گوید! برای آنکه شبهه​ای در مصوبه مجلس نباشد، ادامه این بحث را به جلسه بعد واگذار می​کنیم. اما موسی الرضا ثروتی باز هم اصرار به ادامه بررسی داشت که لاریجانی با صدای بلند به او گفت: امکان ادامه این بحث نیست!

مهدی سنایی نماینده نهاوند هم در تذکری با انتقاد از عدم بررسی سوالات نمایندگان در کمیسیون​های مجلس اظهار داشت: از یکی از کمیسیون​​ها شنیدم که سه تا سوال در این دو ماه به آنها ارجاع شده و رئیس کمیسیون گفته بگذارید سوالات بیشتر شود، بعد وزیر را دعوت کنیم! البته من اسم این کمیسیون را از تریبون نمی​برم.

لاریجانی در پاسخ به وی پرسید: کدام کمیسیون این را گفته؟ اگر اسم نبرید فقط می​توانیم آنها را نصیحت کنیم.

سنایی ادامه داد: در نامه​ای این موضوع را به هیات رئیسه نوشته​ام. اما بعضا برداشت می​شود که نوعی تعامل با برخی وزارتخانه ها مانع از بررسی سوالات نمایندگان می​شود. رئیس مجلس در پاسخ به وی تاکید کرد: کمیسیون​ها نباید بررسی سوالات نمایندگان را معطل کنند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.