تشکل‌ها یکی از پایه‌های اصلی بررسی مطالبات دولت

فروردین ۱۴۰۳

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران گفت: با توجه به شرایط سیاسی جدید کشور، اوضاع اقتصادی حاکم بر آن و نیز با در نظر گرفتن عزل و نصب‌ها در دانشگاه‌ها قطعا برنامه‌ریزی‌هایی در سال تازه تحصیلی از سوی تشکل‌ها انجام می‌گیرد.

“علی عبدی” دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کرسی‌‌های آزاد اندیشی در آغاز کار سال تازه تحصیلی گفت: تشکل‌های دانشجویی برنامه‌های خود را براساس آرمان‌های خود و شرایط جهان و کشور و همچنین با توجه به فضای دانشگاه‌ها تبیین می‌کنند.
 
وی افزود: با توجه به شرایط سیاسی جدید کشور، اوضاع اقتصادی حاکم برآن و نیز با در نظر گرفتن عزل و نصب‌ها در دانشگاه‌ها قطعا برنامه‌ریزی‌هایی از سوی تشکل‌ها انجام می‌گیرد.
 
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران گفت: با روی کارآمدن دولت یازدهم، قطعا مواردی بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد؛ بحث مطالبه‌گری دولت یازدهم است، چراکه این دولت شعارهایی را در حوزه اقتصادی مطرح کرده که قطعا دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه این مطالبه را از سوی مردم و جامعه دانشگاهی پیگیری می‌کنند و نتایج موضوع رسیدگی به معیشت مردم باید در دانشگاه ورود و پاسخگویی شود، همچنین دولت یازدهم این قول را داده بود که طی ۱۰۰  روز بحث معیشت مردم را ساماندهی می‌کند که البته بعدها گمانه‌هایی مبنی بر عملی نشدن به گوش رسید، اما دانشگاهیان برای رسیدن به نتایج مطلوب به بررسی‌های خود ادامه می‌دهند.
 
عبدی مطرح کرد: مطالبه دیگری که از دولت مورد پیگیری دانشگاهیان قرار می‌گیرد بررسی شعار اعتدال از سوی دولت یازدهم است که هنوز به طور واضح معنا و تعریف نشده است.
 
وی گفت: در رابطه با مجلس باید این موضوع را در نظر داشت که سال قبل ضعف‌های بسیاری در اجرایی شدن طرح‌ها و لوایح وجود داشته است که یکی از آن‌ها بحث مربوط به عدم اولویت‌بندی تصویب طرح‌های ارائه شده می‌باشد، همچنین قوه قضاییه نیز بحث و رسیدگی به اوضاع فرهنگی جامعه را به طور شفاف پیگیری نکرده و در موضوع امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از اشخاصی را که در این زمینه زحمات وافری کشیده‌اند را زیر سوال برد.
 
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان در پاسخ به این سوال که آیا در دولت یازدهم همکاری دولت و دانشگاه رو به بهبود می‌رود اظهار داشت: به پایداری این روابط امیدواریم هر چند هنوز نشانه قابل توجهی ملاحظه نشده که بیانگر ارتباط دولت با دانشگاه باشد؛ چراکه انتخاب فردی به عنوان سرپرست وزارت علوم که سابقه مثبتی در فتنه ۸۸ ندارد این روابط را مخدوش‌تر از قبل کرده و این ضعفی است که حتی دکتر روحانی در صحبت‌های شب قبل خود آن را قبول و دربارهٔ این مهم گفته است مبنای کار دولت یازدهم پاسخگویی دولت به مردم است و قطعا این موضوعات پیگیری می‌شود.
 
عبدی خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد روابط پایدارتر و نزدیکی بین دولت و دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.