رئیس جمهور: مطالبات گندمکاران را جزو «دیون ممتازه» دولت است

رئیس جمهور ضمن تشکر از همکاری و همراهی خوب کشاورزان در زمینه کاشت و فروش گندم، رشد دو برابری خرید گندم از زمان آغاز بکار دولت را محصول اعتماد کشاورزان به دولت عنوان کرد و به وزارت جهادکشاورزی و بانک مرکزی مأموریت داد مطالبات گندمکاران را جزو «دیون ممتازه» دولت تلقی و پرداخت آن را هرچه سریع‌تر کامل کنند.

رئیس جمهور: مطالبات گندمکاران را جزو «دیون ممتازه» دولت است

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، افزایش مشارکت‌های مردمی و همراهی و همگرایی اجتماعی را مسئولیت بسیار مهم دولت دانست و بر اهمیت نقش دادن به بخش غیردولتی اعم از بخش‌های خصوصی و تعاونی در حوزه اقتصاد و تشکل‌‌های دغدغه‌مند در بخش فرهنگ و سیاست تاکید کرد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش احزاب و تشکل‌ها در اصلاح امور جامعه، گره‌گشایی از مشکلات مردم و جامعه را فلسفه وجودی تشکل‌های مقبول دانست و گفت‌: تلاش برای رسیدن به قدرت، زمانی ارزشمند است که هدف، اصلاح امور جامعه، اجرای عدالت و گره‌گشایی از مردم باشد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از همکاری و همراهی خوب کشاورزان در زمینه کاشت و فروش گندم، رشد بیش از دو برابری خرید گندم نسبت به سال گذشته را محصول اعتماد کشاورزان به دولت عنوان کرد و به وزارت جهادکشاورزی و بانک مرکزی مأموریت داد مطالبات گندمکاران را جزو «دیون ممتازه» دولت تلقی و پرداخت آن را هرچه سریع‌تر کامل کنند.

رئیس جمهور با تأکید مجدد بر اهمیت مشورت‌پذیری مسئولان و استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها، ارتباط با نخبگان و دریافت نظرات و راهکارهای آنان برای حل مشکلات کشور را از جلوه‌های مردمی بودن دولت سیزدهم دانست. 

«به‌کارگیری ظرفیت واحدهای حقوقی دستگاه‌های اجرائی و استفاده از تخصص و مشورت حقوقدانان در اجرای قوانین مربوطه»،‌ «اطلاع‌رسانی صحیح و به هنگام از حضور فعال دولت در تأمین کالاهای مورد نیاز و تنظیم بازار»، «تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای آماده‌سازی و افتتاح طرح‌های عمرانی در هفته دولت و ضرورت برنامه‌ریزی برای تعمیم این اقدامات به دیگر ایام سال» از دیگر محورهای مورد تأکید رئیس جمهور در این جلسه بود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.