تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی ضروری است

۷ م دیماه ،

یک قاضی دادسرا گفت: تاسیس دادسرای ویژه مسایل پولی و بانکی ضروری است و امیدواریم مشکلات پولشویی و بانکی با تشکیل دادسرای ویژه برطرف شود.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح تشکیل دادسرای پولی و بانکی از سوی دادستانی اظهار داشت: تاسیس دادسرای ویژه مسایل پولی و بانکی ضروری است.

وی ادامه دارد: وجود دادسرای ویژه جرایم پولی و بانکی و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی از بروز فساد مالی در جامعه جلوگیری می‌کند.

این قاضی دادسرا با اشاره به اینکه مسایل پولی و بانکی پیش از این در دیگر مراجع قضایی بررسی می‌شد گفت: سازمان بازرسی کل کشور و دادسرای ویژه جرایم اقتصادی مسئولیت رسیدگی به جرایم اقتصادی و بانکی را دارند که با وجود تشکیل دادسرای ویژه پولی و بانکی رسیدگی به حوادث بانکی تخصصی‌تر می‌شود.

برزگر اظهار داشت: این دادسرا به مسایل پولشویی، تحصیل نامشروع، اختلاس و معوقات بانکی رسیدگی می‌کند که در صورت تصویب و تبدیل این قوانین پراکنده به یک قانون جامع رسیدگی به این امر سریع‌تر و از اطاله دادرسی جلوگیری خواهد کرد.

این قاضی دادسرا با طرح این سوال که آیا مشکلات بانکی و پولشویی به وجود آمده در جامعه اقتصادی برچیده خواهد شد یا خیر ادامه داد: چرا باید برای تشکیل و تاسیس یک اقدام درست ابتدا باید اتفاق بیافتد سپس تصمیم‌گیری شود، چرا باید اجازه دهیم که فساد اقتصادی آن قدر زیاد شود که اکنون بخواهیم برای رسیدگی به این جرایم دادسرای ویژه تشکیل دهیم، اما در هر صورت رسیدگی تخصصی به این مسایل مفید و قابل اهمیت است.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به مفاسد اقتصادی باید با عملیات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.