تشکیل سه کارگروه تخصصی برای توسعه بازار سرمایه

۱۸اردیبهشت،

کانون نهادهای سرمایه گذاری ، کارگروه های ویژه ای در حوزه تحلیل های تخصصی ،حقوقی و تامین سرمایه را تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بهروز خدارحمی – دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری در جریان هفتمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و بیمه در نشست خبری گفت: کارگروه های ویژه ای در حوزه تحلیل های تخصصی ،حقوقی و تامین سرمایه توسط کانون کارگزاران تشکیل شده است زیرا تحلیل برای توسعه بازار سرمایه بسیار مهم است.

وی افزود:در حال حاضر کانون نهادهای سرمایه گذاری در حال تشکیل دپارتمان تخصصی تحلیل کلان و پایش بازار است.این کارگروه تخصصی در قدم اول به تحلیل کلان کسب و کار و پیش بینی بازار در قدم اول پرداخته و سپس به جزییات صنعت می پردازد.

خدارحمی با تاکید بر اینکه تجربیات در این حوزه در کشور ما بسیار کم است، گفت: قصد داریمدر این خصوص از موسسات بین المللی کمک بگیریم که در این راستا با یک موسسه بین المللی به تفاهم رسیدیم تا به صورت فصلی گزارش های “بیزینس مونیتر” را در خصوص فضای کسب و کار و صنعت در ایران در اختیار ما قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه این گزارش ها مختص فضای اقتصادی ایران بوده و بومی سازی شده است،افزود: براساس این طرح ابزارهای مالی که قراراست وارد بازار سرمایه شوند در ابتدا توسط کنسرسیوم هایی از اعضای کانون مورد استفاده قرار می گیرند تا نقاط ضعف و قدرت آنها بررسی شود.

به اعتقاد او سرمایه گذاران عادی ترجیح می دهند در ابزارهای تازه برای اولین بار سرمایه گذاری نکنند به همین سبب ما نیازمند گروه هایی بودیم تا برای طرح های اولیه وارد عرصه سرمایه گذاری شوند که در نهایت کنسرسیوم هایی از اعضای کانون تشکیل شد تا در ابتدا از ابزارهای تازه استفاده کنند.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری در ادامه از تشکیل کارگروه حقوقی در این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: اکثر اعضای کانون و شرکتهای بازار سرمایه نیازهای حقوقی دارند اما برای آنها مقرون به صرفه نیست که برای تامین این نیازها یک کارگروه تخصصی تشکیل دهند یا اینکه نیازی نیست برای مشکلات کوچک این کار را بکنند.

وی ادامه داد به همین سبب قصد داریم تا با تشکیل کارگروه حقوقی در کانون ، نیازهای حقوقی اعضا را برطرف کنیم. وبه تدوین مقررات برای این کارگروه اشاره کرد و گفت: اعضا می توانند مشکلات حقوقی خود را از طریق این کانون برطرف کنند. خدارحمی همچنین از تشکیل کارگروه تامین سرمایه خبر داد و گفت: این کار گروه به طور کاملا مستقل تصمیم گیری و فعالیت کرده و در عرصه تامین مالی از طریق باازر سرمایه هدف گذاری شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.