تشکیل شورای‌عالی محیط‌زیست پس از ۷سال

ایران > دولت– مشاور ارشد رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه نخستین جلسه شورای‌عالی محیط‌زیست در دولت یازدهم با ریاست رئیس‌جمهور امروز(دوشنبه) برگزار می‌شود، گفت: بر این اساس رسما شورای‌عالی محیط‌زیست پس از ۷سال مجددا احیا می‌شود.

 فرهاد دبیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شورای‌عالی محیط‌زیست از سال ۵۳ به سبب قانون شکل گرفت، افزود: آخرین جلسه این شورا به‌صورت رسمی با حضور رئیس‌جمهور در سال ۸۵تشکیل شد و پس از آن مسئولیت این شورا به کمیسیون زیربنایی دولت واگذار شد.

وی افزود: در آن زمان رئیس‌جمهور وقت بر خلاف قانون نسبت به انحلال این شورا و تفویض مسئولیت آن به کمیسیون زیربنایی اقدام کرد این در حالی است که براساس قانون ریاست شورای‌عالی محیط‌زیست برعهده رئیس‌جمهور است درحالی‌که در کمیسیون زیربنایی ریاست با رئیس‌جمهور نبود. وی درخصوص دستور جلسه شورای‌عالی محیط‌زیست گفت: تشریح وضعیت فعلی محیط‌زیست کشور و تبیین راهبردهای اساسی حفاظت از محیط‌زیست در کشور و تعیین یک منطقه بسیار ارزشمند و حساس در استان گیلان با عنوان «غاردرفک» به‌عنوان اثر طبیعی ملی دودستور کار این جلسه است. همچنین در این جلسه تصویب ساختار و تشکیلات ذیل شورای‌عالی محیط‌زیست ازجمله ستاد بحران‌های زیست‌محیطی و ابقای کمیته ملی توسعه پایدار و ستاد اصلی هماهنگی اعضا، شرح وظایف دبیرخانه شورای‌عالی محیط‌زیست یکی دیگر از دستور کارهای ضروری جلسه روز دوشنبه این شوراست.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.