تشکیل کارگروه تخصصی بررسی مشکلات چاپ کشور

۳۰م دیماه ،

باعضویت نمایندگانی از دو وزارتخانه ارشاد و صنعت ،معدن وتجارت؛

علی اسماعیلی سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از تشکیل کارگروه تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت چاپ در کشور با همکاری دو وزراتخانه ی فرهنگ وارشاد اسلامی و صنعت،معدن وتجارت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی درجلسه ای که  با حضور سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، اعضای شورای سیاستگذاری ، اتحادیه ها ، اصناف و تشکل های وابسته به حوزه چاپ برگزار شد مقرر شد با مسوولیت دو وزراتخانه و حضوراصناف و اعضای شورای سیاستگذاری و به منظور بررسی راهها و زمینه های همکاری مشترک در حوزه چاپ و بررسی مشکلات این حوزه کارگروهی تخصصی تشکیل شود .
علی اسماعیلی در این زمینه گفت :این کارگروه با هدف بررسی اولویت های صنعت چاپ، امضای تفاهمنامه های مشترک به منظور همکاری بیشتر و همچنین بررسی راههای تامین سرمایه درگردش چاپخانه ها تشکیل می گردد .
رییس شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در کشور از دیگر دلایل تشکیل این کارگروه بر بررسی راههای حمایت از صادرات کالاهای چاپی و بسته بندی اشاره کرد وگفت :در این کارگروه همچنین زمینه همکاری های مشترک در حوزه آموزش صنعت چاپ ،پی گیری مسائل گمرکی و تعرفه های مالیاتی بررسی خواهد شد .
وی چگونگی ترخیص کالاهای وارداتی را از جمله اولویت های کاری این کارگروه برشمرد و ادامه داد :پی گیری اجرای شدن دستور رییس جمهور درخصوص معافیت مالیاتی کتابفروشان و ناشران و چاپخانه ها نیز از جمله ماموریت های این کارگروه خواهد بود .
گفتنی است این کارگروه به پیشنهاد علی اسماعیلی و باهدف استفاده از ظرفیت دو وزارتخانه فرهنگ وارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد .
عضویت نماینده تام الاختیار وزارت صنعت ،معدن وتجارت در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور
همچنین از دیگر مباحثی که در این جلسه مطرح شددرخواست حضور، نماینده ای از وزارت صنعت ،معدن و تجارت در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور بود که باموافقت محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صنعت ،معدن وتجارت نماینده تام الاختیار آن وزارتخانه جهت عضویت در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور بزودی معرفی خواهد شد ./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.