تشکیل کمیته مشترک پلیس و وزارت راه برای کاهش سوانح رانندگی

تشکیل کمیته مشترک پلیس و وزارت راه برای کاهش سوانح رانندگی

عصر خودرو : رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران با اشاره به تشکیل کمیته مشترک پلیس و وزارت راه برای کاهش سوانح رانندگی گفت : تردد عابر پیاده و موتورسیکلت در استان‌های شمال کشور، آشکارسازی نقاط پرحادثه و اصلاح هندسی شیب آنها و تشکیل کمیته ایمنی در استان‌ها در کاهش تصادفات بسیار مؤثر است.

به نقل از واحد مرکزی خبر شهریار افندی زاده امروز در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی ، فرمانده ناجا و مسئولان راهنمایی و راننندگی هشت استان با تاکید بر
خدمات رسانی مطلوب حمل و نقل عمومی مسافری با همکاری شرکت‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه افزود :‌ بستن کمربند ایمنی سرنشینان جلو و عقب موجب کاهش قابل توجه تصادفات رانندگی و مرگ و میرها شده است زیرا ۵۰ درصد تلفات جانی سوانح رانندگی بر اثر ضربه مغزی است.
وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات با همکاری مسافران و رانندگان گفت : باید گره‌های ترافیکی مبادی ورودی و خروجی کالا برطرف شود و استان‌هایی که ترددهای بیشتری دارند ، حمایت شوند.
رئیس سازمان راهداری خاطرنشان کرد: افزایش کنترل حمل و نقل بار موجب کاهش سوانح رانندگی در نوروز امسال شد و امیدواریم با تعامل مطلوب ارگان‌های دست‌اندرکار جاده به موفقیت‌های مطلوبی در کاهش سوانح رانندگی برسیم.
رئیس سازمان راهداری با اشاره به اینکه باید گره‌های ترافیکی مبادی ورودی و خروجی کالا برطرف شود، گفت: برای حفظ کاهش ۱۵ درصدی سوانح رانندگی باید
نشست های کمیته ایمنی راه‌ها در استان‌ها و جلسات هماهنگی ارگان‌ها‌ منظم برگزار شود.

افندی‌زاده گفت : ۸ استان پرتردد فارس ـ خراسان رضوی ـ کرمان ـ‌ سیستان و بلوچستان ـ‌ خوزستان ـ اصفهان ـ ‌مازندران و تهران بیشترین فعالیت را در کاهش تلفات سوانح رانندگی خود دشته‌اند و ۵۳ درصد تلفات کل سوانح رانندگی مربوط به این استان‌هاست.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد تلفات سوانح رانندگی مربوط به جاده‌های برون‌شهری و ۱۰ درصد مربوط به جاده‌های روستایی و ۳۰ درصد مربوط به جاده‌های درون‌شهری است.
وی درباره طرح تابستانی هم گفت : طرح تابستانی امسال از ۳۱ خردادماه آغاز شده است و مرحله نخست آن تا ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.
افندی زاده با بیان اینکه به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با مرداد‌ماه امسال، سفر‌ها در این ماه کمتر می شود ، گفت : مرحله دوم این طرح از ۲۹ مرداد آغاز می شود و تا دوم مهر ادامه می یابد.

دوشنبه ۲۶ تیر   ۱۲:۴۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.