تصادفات جاده ای عامل مرگ و میر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۲

۲۷ آبان ،

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی اعلام کرد در سال جاری میلادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند.
به گزارش روز شنبه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد – تهران، ˈبان کی مونˈ در پیامی به مناسبت روز جهانی یاد بود قربانیان تصادفات جاده ای ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) ضمن اشاره به این واقعیت تلخ که در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جان باختند، خواستار تعهد همه افراد برای به حداقل رساندن مرگ و میر و همچنین جراحات ناشی از تصادفات رانندگی به عنوان بخشی از تلاش مردم جهان برای آینده ای پایدار و عادلانه شد.

در پیام دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: طی همین مدت ۵۰ میلیون نفر نیز به دلیل تصادفات جاده ای مجروح شده اند که بسیاری از آنان دچار معلولیت های فیزیکی و یا آسیب های روانی تا پایان عمر شده اند.

وی می گوید: نزدیک به ۹۰ درصد از مرگ و میر و جراحات ناشی از تصادفات جاده ای در کشورهای دارای درآمد متوسط و پایین رخ می دهد که بیشتر قربانیان عابران پیاده ، دوچرخه و موتورسیکلت سواران هستند.

بان کی مون افزود: سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد اگر اقدام عاجل صورت نپذیرد تا سال ۲۰۳۰ تلفات جاده ای تبدیل به پنجمین عامل مرگ در جهان خواهد شد.
۳۰۱۲۸۲


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.