تصادفات مازندران چند قربانی داشت؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تصادفات مازندران چند قربانی داشت؟

تصادفات مازندران چند قربانی داشت؟

ممتازنیوز: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: تیرماه امسال ۶۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه در تیر ماه امسال ۶۸ نفر ۴۹ مرد و ما بقی زن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۱ درصدی داشته است اظهارداشت: عابرین پیاده رکورد دار تصادفات در تیرماه امسال بوده‌اند.
وی تعداد تصادفات رانندگی ذکر شده را ۲۷ نفر(۴۰ درصد) مربوط به عابرین پیاده، ۱۶ نفر( ۲۴ درصد) سرنشین، ۱۳ مورد (۱۹ درصد) راننده ، ۹ مورد (۱۳ درصد) موتورسوار و ۳ مورد (۴ درصد) دوچرخه سوار اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۰ مورد در محور برون شهری، روستایی و ۱۸ مورد در محور درون شهری رخ داده است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: طی این مدت ۱۵ درصد کاهش تصادفات در محور برون شهری و هم‌چنین ۶ درصد در محور درون شهری افزایش داشته است.
دکتر عباسی با اعلام یک هزار و ۱۶۶ نفر مصدومین تصادفات رانندگی در تیرماه امسال گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه روش‌های بسیاری برای کاهش آمار تصادفات عابرین پیاده تجربه شده است گفت: نصب علامت توقف نزدیک خط عابر، علامتگذاری گذرگاه‌های عابران، استفاده از چراغ‌های چشمک زن و پل‌های عابران پیاده از جمله راه‌های موثر کاهش آمار تصادفات عابرین پیاده است.
به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: هم‌چنین از دیگر راه‌های موثر برای افزایش سطح ایمنی عابر پیاده به جز قوانین وضع شده می‌توان به ترویج فرهنگ تردد بین راننده و عابران پیاده اشاره کرد.
دکتر عباسی اظهارداشت: همان‌گونه که به عابر پیاده آموخته‌اند که در برابر حرکت هر خودرو بایستد و اجازه تردد به خودرو بدهد باید برای اصلاح رفتار رانندگان نیز تدابیری اندیشیده شود و همچنین با ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان درباره چگونگی رفتار با عابر پیاده و رعایت حقوق او، استفاده از سرعت مجاز و کنترل به موقع آن هنگام مشاهده عابر پیاده، آمار تلفات ناشی از برخورد خودرو با عابر پیاده را به کمترین میزان رساند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.