تصاویر مهره های مصنوعی ستون فقرات/ پایانی برای دردهای مزمن کمر

به گزارش خبرگزاری مهر، پیری، سوانح رانندگی و استفاده نامناسب از ستون فقرات موجب آسیب دیدگی مهره ها و بروز دردناک مزمن کمر می شود.

اگر چه در حال حاضر از درمان همجوشی ستون فقرات در چنین شرایطی استفاده می شود اما جایگزینی مهره های آسیب دیده ، اقدامی است که برای درمان چنین آسیب هایی مطلوب تر است. در روش جایگزینی، مهره حالت انعطاف پذیری و حرکت در ستون فقرات حفظ می کند

اکنون گروهی از محققان دانشگاه بریگهام یانگ از مهره مصنوعی جدیدی رونمایی کردند که به گفته آنها یک سازوکار سازگار است و می تواند کیفیت میلیونها بیمار مبتلا به آسیب دیدگی در ستون فقرات را بهبود بخشد. این ابزارالاستیک آن قدر قابل انعطاف است که حرکت را امکان پذیر کند همچنین از دوام نیز برخوردار است و می تواند زیر فشار بین مهره ای ستون فقرات قرار گیرد. نتایج این تحقیقات به زودی در نشریه جراحی ستون فقرات منتشر خواهد شد. 

مهره های مصنوعی برای ستون فقرات

 این ابزارالاستیک آن قدر قابل انعطاف است که حرکت را امکان پذیر می کند 

مهره های مصنوعی ابزاری برای کاهش درد

آنتون باودن و لری هاوول طراحان این مهره مصنوعی می گویند این ابزار دارای توان بالقوه برای کاهش درد و بازگرداندن حرکت طبیعی ستون فقرات است خاصیتی که روش های فعلی  قابلیت آن را ندارند.

آنها می گویند تقلید واکنش ستون فقرات به دلیل فضای محدود، پیچیدگی مهره ها و قطعات آن بسیار دشوار است. یک سازوکار سازگار برای انسان، قابل استفاده و طبیعی تر است و مهره ساخته شده ما رفتار یک مهره سالم را دارد.

این دانش اکنون تجاری سازی شده و شرکت Crocker Spinal Technologies قرار است این محصول را تا اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه کند.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. بلا لیان:

    ایابرای سنین هشتادساله مشود مهره ودیسک مصنوعی استفاده کرد ;که کمرش خم شده ودردشدید دارد

  2. الهام رحمتی:

    سلام
    مهره های گردن من نیز بخاطر یک ضایعه نخاعی تخریب شده،میخاستم بپرسم که این کار در سطح کلینیکال انجام میشه؟اگه میشه رفرنس این مطلبو برام بفرستید.از مطلب عالیتون،خیلی خیلی ممنونم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.