تصاویر نجف دریابندری، همسر فهیمه راستکار در تشییع هنرمند فقید +داود رشیدی، قطب‌الدین صادقی، ناصر ممدوح و فرزاد حسنی

۰۴م آذر ،

تعداد اندکی از چهره‌های هنری صبح امروز(جمعه) در منزل نجف دریابندری حاضر شدند و به همراه او به قبرستان «بی بی سکینه» کرج رفتند تا پیکر مرحومه «فهیمه راستکار» را به خانه ابدی‌اش تشییع کنند.

 

از حاضران در این مراسم می‌توان به داود رشیدی، احترام برومند، محمدرضا شفیعی کدکنی، ناصر ممدوح، قطب‌الدین صادقی، فرزاد حسنی، سعید شیخ‌زاده و مهرداد رئیسی اشاره کرد.

تعدادی از این اشخاص به همراه جمعی از آشنایان و بستگان فهیمه راستکار پس از آنکه دقایقی در منزل این هنرمند حضور داشتند برای مراسم تشییع عازم کرج شدند.

فهیمه راستکار دوبلور پیشکسوت و بازیگر تئاتر و سینمای ایران، شب قبل (پنجشنبه دوم آذر) در خانه‌اش در تهران درگذشت.

وی از چندی پیش به بیماری «آلزایمر» مبتلا بود و پس از ۷۹ سال زندگی، همسرش نجف دریابندری – مترجم – و دیگر عزیزان و دوستدارانش را ترک کرد و به دیار دیگر رفت.

فهمیه راستکار متولد ۱۳۱۲ در تهران بود که در سال ۱۳۴۶ در رشته زبان فرانسه از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

وی از سال ۱۳۳۰ فعالیت هنری‌اش را با تئاتر آغاز کرد و از سال ۱۳۳۵ با همکاری با گروه دوبله «آلکس آقاباباییان» در ایتالیا به این حرفه پرداخت و در سال ۴۳ نیز وارد رادیو شد.

راستکار فعالیت سینمایی‌اش را از سال ۵۲ با بازی در فیلم «مغول‌ها» آغاز کرد و از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «آقای هیروگیلف»، «خط پایان»، «شیر سنگی»، «ترنج»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «محموله»، «مرغ و همسایه»، «عشق و مرگ»، «الو الو من جوجوام»، «روانی»، «زن شرقی» و «دختری به نام تندر» اشاره کرد.

همچنین «آنتیگونه»، «باغ آلبالو»، «باغ‌وحش شیشه‌ای»، «بازگشتنی‌ نیست»، «پرده عجایب» و «همان که بوده‌ایم» از جمله نمایش‌هایی می باشند که او به عنوان بازیگر در آنها حضور یافت.

او همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی‌ «کمند خاطرات»،«بهشت گمشده»،«تهران ۱۱»،«پرده عجایب» و «کارگاه شمسی و دستیارش مادام» و چند مجموعه دیگر بازی کرد.

راستکار در تالیف کتاب «مستطاب آشپزی» هم با همسرش همکاری داشت.

 

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.