تصاویر/ نسخه قرن ۲۱ قطارهای مترو

گردآوری توسط گروه خبرها ممتازنیوز

مدل مفهومی کامل Inspiro که یک قطار بدون راننده با ۳۰ درصد بازده انرژی بیشتر از نمونه‌های کنونی مورد استفاده بوده و راحتی بیشتری برای مسافران خواهد داشت، قرار است در نمایشگاهی در لندن به نمایش درآید.

شرکت زیمنس، سازنده این طرح مفهومی تاکید کرده که نسل بعدی قطارهای مترو مانند این نمونه با هزینه هر واگن یک میلیون پوند، در صورت درخواست شهردار برای قطارهای جدید می‌تواند در انگلیس ساخته شود.

قطار Inspiro با بازدهی انرژی ۳۰ درصد بیشتر، ۲۰ درصد سبکتر از قطارهای مشابه متروهای مدرن است.

واگنها با لامپ‌های ال‌ای‌دی روشن شده و بطور کامل تهویه می‌شوند. همچنین واگنها با درهای میانی از هم جدا می‌شوند که ۳۰ درصد ظرفیت بیشتر نسبت به نمونه‌های قدیمی مورد استفاده در مترو لندن ارائه می‌کنند.

به گفته شرکت زیمنس، مسافران همچنین می‌توانند از درگاههای بزرگتر در واگنها بهرمند شوند تا از هجوم جمعیت در زمان اوج ترافیک در امان باشند.

جالب‌تر آن که این قطارها به راننده متکی نبوده و در صورت سفارش یکی از این مدلها برای شهر لندن، چندان محبوب اتحادیه‌های کارگری نخواهد بود.

خبر امکان ساخت این قطار در انگلیس در پی تصمیم دولت این کشور برای کمک مالی به اداره حمل‌ونقل لندن بویژه برای مترو بر اساس ادعای آن در مورد ارائه سفارشات جدید برای ساخت واگن به شرکتهای داخلی منتشر شده است.

مسافران لندنی حسرت به دل یک وسیله جادارتر و شیک‌تر برای رسیدن به محل کار می‌توانند از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) شاهد این مدل مفهومی در در نمایشگاهی در بندر سلطنتی ویکتوریا باشند.

یک نمایشگاه همراه نیز به نمایش فناوری‌های ساخته شده برای کمک به مسافران در شناسایی بهتر مسیر و تازه‌ترین ساخته‌ها در سیستم‌های صدور بلیت و اطلاعات مسافر خواهد پرداخت که می‌تواند ناوبری در شهرها را در آینده تسهیل کند.

مثبت اندیش باشیدمثبت اندیش بودن یعنی وقتی که یک گنجشک در حال پرواز روی سرتان خرابکاری میکند
خوشحال باشید که گاوها پرواز نمی کنند .


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.