تصحیح طرح اصلاحیه قانون انتخابات/ حضور هیات پارلمانی آلمان در ایران با هدف پیشرفت کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

رحماندوست با حضور در غرفه باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاحیه قانون انتخابات در بعضی از موارد نامناسب بوده و شاخص‌های بیشتری iبه این قانون اضافه شود.

مجتبی رحماندوست در گفتگو با خبرنگار سیاسی مستقر در محل غرفه باشگاه خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات،‌ با اشاره iبه حضور هیئت پارلمانی آلمان iبه ایران گفت: نگاه کشورهای غربی در ایران iبه دلیل نگاه‌های تبلیغاتی غرب و صهیونیست مثبت نبوده اما با حضور در ایران و ملاحظه پیشرفت‌های کشور iبه دروغ کشورهای غربی پی می‌برند.

وی افزود: اجلاس عدم تعهد نشانگر همین پیشرفت ایران اسلامی بود که با حضور صد کشور عضو جنبش عدم تعهد رابطه مثبت خود را iبه ایران نشان دادند.

رحماندوست با اشاره iبه اینکه مسافرت هیات پارلمانی آلمان برای بازدید از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران بوده اظهار داشت: برقرای ارتباط با کشورهای اروپایی اگر iبه منظور دخالت در اهداف و سیاست‌های کشور باشد قابل قبول نبوده و ایران هدایت کشورهای غربی را هیچگاه نخواهد پذیرفت.

این نماینده مجلس با اشاره iبه طرح اصلاحیه قانون انتخابات تصریح کرد: این طرح چند بعدی بوده و با این ماده که فرد کاندیدای ریاست‌ جمهوری باید ۶ ماه پیش از انتخابات از سمت خود استعفا بدهد درست نبوده چرا که فردی مانند رئیس قوه قضایه یا رئیس جمهور فعلی که بخواهد برای بار دوم در انتخابات شرکت کند باید از سمت خود استعفا داده و با عنوان سرپرست ریاست جمهوری را اداره کند که این امر مشکلات عدیده‌ای را iبه دنبال خواهد داشت.

وی بسیاری از شاخص‌های فعلی قانون انتخابات از جمله مدیر، مدبر و رجل سیاسی بودن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را مفید دانست و گفت: باید شاخص‌های نظیر این موارد برای برگزاری انتخابات سالم زیاد شود.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران با بیان این نکته هم که سن کاندیدای ریاست جمهوری در این اصلاحیه از ۴۵ تا ۷۰ سال اعلام شده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ۴۲ ساله بود که رئیس جمهور شد در نتیجه اعلام سن بالاتر از ۴۵ سال مناسب نبوده چرا که اشخاص جوان بسیاری می‌توانند در این زمینه موفق عمل کنند.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.