تصمیمات کانادا را یک انگلیسی می‌گیرد؛ اعضای سفارت کانادا اخراج شوند

ایران > سیاست‌خارجی
علاء الدین بروجردی با اشاره به اقدام خصمانه دولت کانادا تصریح کرد: وزارت امور خارجه به سرعت در مقابل اقدام کانادا واکنش فوری و قاطع نشان دهد.

فارس نوشت: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام خصمانه دولت کانادا در بستن سفارت خود در تهران، گفت:‌ با توجه به اینکه کانادا کشوری است که تحت نظر انگلستان و فرماندار انتصابی از سوی ملکه این کشور قرار دارد و تمام تصمیم‌گیری‌های مهم از سوی فرماندار این کشور و با هماهنگی ملکه صورت می‌گیرد، طبیعی است که این کشور در واکنش به بسته شدن سفارت انگلستان در تهران دل خوشی از ایران نداشته باشد.

وی افزود: دولت انگلستان نیز به طور حتم به دنبال این است که یاران خود را برای مقابله با ایران به همان راهی بکشاند که خود رفته بود؛ از این رو این تصمیم در حقیقت یک پیروی کورکورانه از سوی دولت کانادا بود.

بروجردی گفت: از سوی دیگر برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران و تلاش دولت کانادا برای کمرنگ نشان دادن این اجلاس کاملا حس انتقامجویی آنها را برانگیخت؛ از این رو می‌توان این اقدام دولت کانادا را به عنوان نوعی واکنش در مقابل برگزاری موفقیت‌آمیز این اجلاس دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ضروری است تا وزارت امور خارجه نیز بر اساس اصل منافع ملی در مقابل این عمل کانادا واکنش نشان دهد و اولین اقدام وزارت امورخارجه می‌تواند اخراج سریع کارکنان سفارت کانادا در تهران از کشور خودمان باشد.

وی افزود: نکته آخر در این مورد این است که ایران همیشه بر اساس عقل و منطق در سیاست خارجی خود تصمیم می‌گیرد و به طور حتم در آینده این اقدام کانادا مدنظر ایران در روابط آینده قرار می‌گیرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.