تصویب کلیات آیین‌نامه جذب دانش‌آموختگان برتر و برگزیده بنیاد ملی نخبگان

رئیس جمهور با گرامیداشت روز معلم، پیگیری اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ثبات در مدیریت آموزش و پرورش، به‌‌روزرسانی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تألیف مبتکرانه و هنرمندانه کتب درسی، جذب معلمان متعهد و کارآمد و امتداد امور پرورشی در همه مدارج را مورد تاکید قرار داد.

تصویب کلیات آیین‌نامه جذب دانش‌آموختگان برتر و برگزیده بنیاد ملی نخبگان

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، بر پیگیری اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار صبح امروز معلمان، در خصوص ثبات در مدیریت آموزش و پرورش، به‌‌روزرسانی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تألیف مبتکرانه و هنرمندانه کتب درسی، جذب معلمان متعهد و کارآمد و امتداد امور پرورشی در همه مدارج تاکید کرد.
در این جلسه همچنین بر اجرای کامل اسناد تدوین شده در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تاکید و اعلام شد، مرکز و سامانه‌ای به منظور برنامه‌ریزی، پایش و نظارت بر اجرای مصوبات این شورا با همکاری رصدخانه‌های فرهنگی کشور ایجاد شده است تا روند پیگیری اجرا و ترک فعل‌های دستگاه‌ها را رصد کند.
در ادامه اعضا کلیات آیین‌نامه جذب دانش‌آموختگان برتر و برگزیده بنیاد ملی نخبگان را مورد بررسی و تصویب قرار دادند. این آیین‌نامه به منظور شناسایی و تسهیل عضویت نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش‌عالی و پژوهشی کشور تدوین شده و معیارها و شاخص‌های عمومی و اختصاصی نخبگان و دانش‌آموختگان علوم مختلف توسط بنیاد ملی نخبگان تعیین می‌شود.
اصلاحیه اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان، اساسنامه اصلاحی موسسه جهانی ولایت، سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان، سند توسعه فرهنگ انتظار، ماده واحده تقویم اصناف، حِرَف و مشاغل کشور، شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در آموزش هنر و سند دانش‌بنیان و فرهنگی امنیت غذا و تغذیه پایدار از دیگر مصوبات امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.