تظاهرات دوباره در فرانسه

هزاران نفر از مردم فرانسه که خواستار لغو اصلاحات بازنشستگی هستند، امروز (پنجشنبه) هم در دور تازه‌ای از اعتصابات و راهپیمایی‌های سراسری به خیابان‌های شهرهای سراسر این کشور آمدند.

تظاهرات دوباره در فرانسه

به گزارش ممتاز نیوز، معترضان تردد وسایل نقلیه را در فرودگاه اصلی پاریس مختل کردند و پلیس در شهرهای دیگر فرانسه برای متفرق کردن معترضان متوسل به شلیک گاز اشک آور شد.

این اعتراض نشان داده است که چطور برنامه‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اصلاح بازنشستگی و افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال کارگران را عصبانی و خشمگین کرده است.

۱۰ دور قبلی اعتراضات و اعتصابات سراسری که از ژانویه سال جاری میلادی برگزار شده‌اند در تاثیر گذاشتن بر تصمیم ماکرون ناکام بوده و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که دور یازدهم این اعتراضات که امروز برگزار شده بتواند باعث شود تا دولت امانوئل ماکرون از تصمیم خود عقب نشینی کند.

مذاکرات روز چهارشنبه رهبران اتحادیه‌های تجاری و نخست وزیر فرانسه نیز ناکام بود و باعث شد تا معترضان به خیابان‌ها بازگردند.

معترضان در حالی که پرچم‌های رنگی اتحادیه‌های تجاری را در دست داشتند در شهرهای مارسی، بوردو، لیون و دیگر شهرهای فرانسه به خیابان‌ها آمدند. در شهر نانت، تراکتورها به راهپیمایی معترضان پیوستند و ابرهای غلیظی از گاز اشک آور پلیس علیه تظاهرکنندگان در آسمان پدیدار شد. پلیس در شهر رن نیر برای متفرق کردن معترضان متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شد.

به گفته مقامات فرودگاهی، در فرودگاه “شارل دو گل” پاریس، حدود ۱۰۰ معترض صبح امروز مسیر منتهی به ترمینال شماره یک را مسدود کرده و وارد ساختمان این ترمینال شدند.

به گفته این مقامات، این اعتراضات تاثیری بر پروازها نداشت اما مسافران برای ورود به این ترمینال مجبور بودند از میان معترضان عبور کنند.

یکی از این معترضان گفت: تظاهرکنندگان می‌خواهند به جهان و اروپا نشان دهند که ما نمی‌خواهیم تا ۶۴ سالگی کار کنیم.

اعتصاب کارگران این بار در مقایسه با دورهای قبلی تاثیر کمتری بر خدمات حمل و نقل گذاشت. اما راهپیمایی‌ها در سراسر فرانسه نشان داد که مخالفت با این اصلاحات بازنشستگی همچنان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.