تظاهرات معترضان به فیلم موهن آمریکایی در شهرهای پاکستان / حمله به کنسولگری آمریکا در لاهور

mail4-3.jpg

پاکستانی‌های معترض به فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) در مقابل کنسولگری‌های آمریکا در شهرهای لاهور، کراچی و پیشاور به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، پلیس و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان خشمگین از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کردند. در جریان این اعتراضات تاکنون دو تن کشته شده و ده‌ها تن دیگر مجروح شده‌اند.

معترضان اقدام به سوزاندن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده و به مراکز آمریکایی در سه شهر لاهور، کراچی و پیشاور خساراتی وارد آوردند.

یکی از مقام‌های پلیس محلی در لاهور اعلام کرد که معترضان تلاش کردند به کنسولگری آمریکا در این شهر وارد شوند که البته با ممانعت پلیس مواجه شدند. بسیاری از معترضان را جوانان و زنان تشکیل می‌دادند و در جریان این تظاهرات گسترده که با شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی همراه بود چند تن از جوانان معترض موفق شدند از موانع موجود که برای حفاظت از کنسولگری‌ آمریکا در لاهور تعبیه شده بود عبور کرده و با سوزاندن پرچم آمریکا به نشانه اعتراض به این تظاهرات در این شهر پایان دهند.

با این حال تظاهرات در شهرهای پیشاور و کراچی ادامه یافت، عبدالخالق اسدی، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین ایالت پنجاب اقدامات مقام‌های مسئول پاکستانی را در قبال تظاهرات گسترده علیه انتشار این فیلم موهن مورد انتقاد قرار داد و گفت: به نظر می‌رسد که دولتمردان پاکستانی به جای احترام به حضرت محمد (ص) و مقدسات اسلام بیشتر خواهان حمایت از منافع آمریکایی و وفادارماندن به دولتمردان هستند.

وی افزود: ماموران پلیس به دستور دولت پاکستان اقدام به متفرق کردن معترضان با استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم می‌‌کنند.

همچنین فعالان حزب تحریک انصاف مسلم لیگ نواز شریف، جماعت اسلامی و تنی چند از تجار و اصحاب رسانه پاکستان در تظاهراتی جداگانه در شهرهای این کشور دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند.

علاوه بر این وکلای دادگاه‌های پاکستان نیز به همراه اعضای کانون وکلا اقدام به برگزاری راهپیمایی کرده و قطعنامه‌‌هایی را علیه این فیلم موهن صادر کردند.

این در حالی است که صاحب زاده فاضل کریم، رئیس شورای اتحاد اهل تسنن پاکستان نیز خواستار برگزاری تظاهرات گسترده علیه این فیلم توهین آمیز شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.