تعاونی؛ نسخه شفابخش اشتغال

۲۱ آبان ،

قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان این که نسخه شفابخش اشتغال کار گروهی و تعاونی است، اظهار نمود: باید از طریق ایجاد تعاونی‌های بزرگ به اشتغال گروهی کمک کنیم.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، “امرالله فلاح‌زاده” در نشست هم‌اندیشی با اتاق تعاون استان به منظور بررسی اشتغال تعاونی‌ها، گفت: با توجه به تاکید دین مبین اسلام به تعاون و کارگروهی و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری به بخش تعاون باید به دنبال کار جهادی و تعاون حقیقی باشیم.

وی افزود: باید در کنار هم بودن راهکارهای لازم را در جهت پیشرفت و ترقی هر چه بیشر به اجرا درآوریم و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: در تعاون روحیه بسیار بزرگی نهفته است و آن یک روحیه ارزشی است، نه یک روحیه تکلیفی و باید به دور از هرگونه حواشی و در کنار یکدیگر به فکر گسترش فرهنگ کارگروهی باشیم. باید بتوانیم از طریق ایجاد تعاونی‌های بزرگ به اشتغال گروهی کمک کنیم چرا که نسخه شفابخش اشتغال کار گروهی و تعاونی است.

وی اظهارکرد: با توجه به این که در حال حاضر تعداد بسیاری از جوانان بیکار در جامعه وجود دارند بخش‌ تعاون به سبب ایجاد اشتغال گروهی بهترین بخش برای حل این مشکل بشمار می‌آید چرا که در سرمایه‌گذاری انفرادی نرخ سرمایه‌گذاری بالاست و تعداد اشخاصی که بتوانند به صورت تک نفره ایجاد اشتغال کنند، کم است.

وی ادامه داد: این در حالیست که نرخ سرمایه‌گذاری بخش تعاون به سبب سرمایه‌گذاری گروهی کاهش می‌یابد و با تشکیل هر تعاونی برای حداقل هفت نفر اشتغال ایجاد می‌شود که این امر می‌تواند برای کارهای ساده و تخصصی و فوق تخصصی تعریف شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ابراز امیدواری کرد که نیروهای تخصصی جامعه به منظور ارائه خدمات و توانمندی‌های خود و ایجاد اشتغال، بخش تعاون را به عنوان یکی از بخش‌های اصلی اقتصادی مدنظر قرار دهند.

وی ابراز کرد: در دنیای امروز سرمایه‌گذاری اندک و کوچک توان رقابت با مجموعه‌های بزرگتر را ندارند و به همین سبب است که اشخاص با تجمیع سرمایه‌های اندک خود به دنبال تشکبل تعاونی‌های بزرگ می‌روند تا بتوانند در رقابت موفق باشند و به همین سبب است که تعاونی‌ها در بسیاری از کشورها چرخ اقتصاد را به حرکت در می‌آورند.

فلاح زاده در پایان با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید آن بر واگذاری امور به دست مردم از طریق تعاونی‌ها، افزود: باید در کنار هم کار کردن و وحدت کثرت را تمرین کنیم و نقاط ضعف یکدیگر را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.