تعجب خبرنگار اِی بی سی از آزادی رسانه های خارجی در ایران

اردیبهشت ۱۴۰۳

او دوربین ما را دیده بود و شنیده بود که من انگلیسی صحبت می‌کنم و هم‌چنین دیده بود که من با نگاه حیله‌گرانه‌ای که فقط از یک خبرنگار برمی‌آید به صورت تصادفی به دنبال مصاحبه با زنان هستم.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،محمد لیلا خبرنگار شبکه خبری ای بی سی نیوز در ایران در گزارشی با عنوان «درون ایران» نوشت: در یکی از میادین مرکزی تهران، جایی شبیه آنچه که در نیویورک یا بوستون دیده‌اید به دنبال مصاحبه با مردم بودیم. هزاران شهروند تهرانی شتاب‌زده و باعجله در حال صحبت با تلفن‌های همراه‌شان، به سمت مترو می‌رفتند و برای مزاحمت‌های یک خبرنگار اصلا وقت نداشتند تا زمانی را با او بگذرانند.

محمد لیلا

در نهایت، اولین نفری که حاضر به مصاحبه شد یک افسر پلیس بود.

او دوربین ما را دیده بود و شنیده بود که من انگلیسی صحبت می‌کنم و هم‌چنین دیده بود که من با نگاه حیله‌گرانه‌ای که فقط از یک خبرنگار برمی‌آید به صورت تصادفی به دنبال مصاحبه با زنان هستم.

من داستان‌های وحشتناکی دربارهٔ اینجا شنیده بودم و آماده بدترین آن بودم. داستان‌هایی مثل مصادره کردن تجهیزات، ترک اجباری خاک کشور و … .

اما چیزی کاملا غیر منتظره اتفاق افتاد. یا بهتر بگویم، اتفاق نیفتاد بلکه امری عادی بود. آن افسر پلیس چیزی نگفت. فقط پرسید آیا مجوز فیلم‌برداری داریم یا خیر. تهیه‌کننده‌مان آن را به وی نشان داد. برخورد او با ما کاملا محترمانه و دلپذیر بود.

رئیس جمهور تازه ایران گفته است که ایران می‌خواهد ارتباطی باز با دنیا داشته باشد. یکی از معانی گسترده این سخن آن است که ژورنالیست‌ها اجازه بیشتری برای دست‌رسی به ایران و فرهنگ جذاب آن دارند.

قطعا مدت بسیاری از این وضعیت نمی‌گذرد اما تا کنون با هیچ سانسوری در اینجا مواجه نشده‌ایم. کاملا نامحدود بودیم. ایرانیان کاملا مشتاق می باشند تا فرهنگ‌شان را با ایالات متحده به اشتراک بگذارند.

زوج جوانی را هم در پارک دیدم که می‌گفتند: دنیا هیچ چیزی در مورد ایران نمی‌داند. ایران زیباست. ما در این کشور، شاد هستیم و از دنیا می‌خواهیم اینجا را ببینند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.