تعداد اعضای هیات علمی که در رشته اتاق عمل فعال می باشند بسیار کم است

۲۱ آبان ،

یکی از اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت تکنولوژیست های اتاق عمل ایجاد فضای مناسب برای ارتقا دانش رشته اتاق عمل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است.

دکتر صدیقه حنانی، مدیر گروه اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان این رشته فقط تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویانی که به مقطع کارشناسی راه پیدا می کنند یا از مقطع دیپلم وارد مقطع کارشناسی می شوند یا کاردانی هایی می باشند که تمایل دارند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر بیش از ۸ هزار دانشجو در ۵۶ دانشگاه کشور مشغول تحصیل در این رشته می باشند.

حنانی اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این مراسم ایجاد فضای مناسب برای ارتقای دانش رشته اتاق عمل از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و PHD است که این موضوع به ارتقا سلامت در کل کشور کمک می کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل را به تصویب برسانیم و وزارتخانه مجوز پذیرش دانشجو در این مقطع را صادر کند یکی از مشکلات این حوزه که کمبود تعداد اعضای هیات علمی است حل خواهد شد.

حنانی اظهار داشت: با توجه به این که ۸ هزار نفر شاغل برای تحصیل داریم و تعداد اعضای هیات علمی که در این رشته فعال می باشند بیش از ۴ نفر نیستند و از طریق تیم پرستاری هدایت می شوند.

وی افزود: انتظار می رود هدایت گروه اتاق عمل توسط اساتید رشته اتاق عمل صورت پذیرد که این امر در صورت تصویب ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته محقق خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.