تعداد حجاج امسال تغییر نمی کند

معاون امور حج وزارت حج عربستان با اعلام تصویب طرح‌های حج در هفته آینده توضیحاتی درباره تعداد حجاج موسم حج امسال ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، حاتم قاضی در گفتگو با عکاظ اعلام کرد بندر بن حجار وزیر حج عربستان هفته آینده طرح‌های حج را تصویب می کند.
وی خاطر نشان کرد وزارت حج، طرح‌های عملیاتی تمام طرف‌های شرکت کننده در موسم حج امسال را به اتمام رسانده و آن را به بندر حجار وزیر حج ارائه کرده که وی آن را در اولین هفته از ماه مبارک رمضان تصویب خواهد کرد .
به گفته وی، کار آماده کردن این طرح‌ها از لحظه پایان موسم حج سال گذشته آغاز شده بود.
حاتم قاضی گفت دستورات وزیر حج بر اولویت بخشی به دانشگاهیان در شغل‌های موسمی(حج و عمره) تاکید دارد، موسم حج امسال در سایه توجه مستمر احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور و رئیس کمیته عالی حج متمایز از موسم سال گذشته است.
وی افزود وزیر حج از تمام مواضع اصلی مربوط به فعالیت‌های حج که وزارت حج بر آن نظارت دارد، که تعداد آنها ۱۶ موضع میان مکه مکرمه و مدینه منوره و جده است، بازدید کرده است.
وی افزود بیش از ۷۰ مرکز فعالیت موسمی خدمات خود را در ایام حج ارائه خواهند کرد که تعداد حجاج بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است.
وی پیش بینی کرد تعداد حجاج بیت الله الحرام در موسم حج امسال نزدیک به تعداد حجاج سال گذشته است که دلیل آن(افزایش نیافتن تعداد حجاج) به ظرفیت مشاعر مقدسه است، با این حال در موسم حج امسال یک تحول کیفی در بهبود خدمات از طریق شبکه اینترنت از طریق گذرگاه الکترونیک حج صورت خواهد گرفت که تلاش‌ها برای بهبود و پیگیری آن از سوی شخص وزیر حج ادامه دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.