تعداد موارد وبا در کشور بیش از ۱۰ برابر کاهش یافته است

اردیبهشت ۱۴۰۳

با بهبود وضعیت بهسازی محیط و منابع آب، تعداد موارد گزارش شده بیماری وبا در کشور در ۲۰ سال اخیر، بیش از ۱۰ برابر کاهش یافته است.

علیرضا نصیبی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران افزود: وبا بیماری اسهالی مرگباری است که از طریق آب و غذای آلوده، به انسان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه وبا یک مشکل جهانی محسوب می شود، تصریح کرد: سالانه ده ها هزار نفر از مردم جهان به وبا مبتلا می شوند که قسمت قابل ملاحظه ای از آن ها بر اثر بیماری جهان خود را از دست می دهند.

نصیبی یادآور شد: تعداد موارد وبا در جهان در سال های اخیر کاهش یافته است که البته برای اینکه این مشکل جهانی برطرف شود، اقدامات جدی و عملی تری باید صورت گیرد.

وی، با اشاره به کاهش چشمگیر موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از وبا در ایران، تأکید کرد: با بهبود وضعیت بهسازی محیط و منابع آب، تعداد موارد گزارش شده بیماری وبا در کشور در ۲۰ سال ا خیر، بیش از ۱۰ برابر کاهش یافته است.

نصیبی گفت: با توجه به اینکه در کشورمان هر سال مواردی از وبا در برخی از استان ها گزارش می شود، با انجام برنامه ریزی های تکمیلی و ارائه راهکارهای مؤثرتر، می توان مشکل بهداشتی بیماری وبا را برطرف کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.