تعرفه گاز تغییر خواهدکرد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تغییر تعرفه گاز خبرداد و گفت: منتظر تایید دولت هستیم تا تعرفه‌های جدید را اطلاع رسانی کنیم.

تعرفه گاز تغییر خواهدکرد

به گزارش ممتاز نیوز، مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ۹۸.۸ درصد شهرهای آذربایجان غربی گازرسانی شده و با بهره برداری از پروژه های گازرسانی روستایی طی برنامه امروز، ۸۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرد.

چگینی هدف از سفر به ارومیه را افتتاح پروژه های گازرسانی به استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد و گفت: بهره برداری گاز۵۰ روستا و گازرسانی به ۳۱ صنعت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان ، آغاز کلنگ زنی گازرسانی به ۱۲۰ روستا و ۵۶ واحد صنعتی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان امروز انجام می شود همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به قطور با ۱۲۵۰ خانوار و اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان بخشی از پروژه های گازرسانی در آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: در تلاشیم  با گازرسانی به اقصی نقاط آذربایجان غربی، این استان به عنوانی استانی سبز معرفی شود.

چگینی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند جهت مدیریت مصرف، یکی از راهبردهای مهم شرکت ملی گازایران است، گفت: در حال مطالعه فنی و مهندسی اجرای این کنتورها هستیم که بعد از پایان مطالعات اسناد مناقصه  آماده شده واین کنتورهای هوشمند در ۵یا۶ نقطه به صورت پایلوت نصب می شود.

وی ادامه داد: پس از اجرای پایلوت این طرح، کنتورهای هوشمند به صورت گسترده در سراسر کشورو به طور همزمان نصب می شود که قطعا نصب این کنتورهای هوشمند گام موثری در مدیریت مصرف خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ناترازی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعبی گاز در کشور خبرداد و افزود: ضروری است این ناترازی مدیریت شود تا در تامین گاز مشترکین به خصوص مشترکین صنایع مشکلی ایجاد نشود.

وی در خصوص تکمیل خط انتقال صادرات گاز به ترکیه نیز گفت: مذاکراتی در خصوص تکمیل و فعال نمودن این میدان گازی در حال انجام است و شرکتهایی نیز در این راستا برای تکمیل طرح اعلام آمادگی کردند؛ هدف ما توسعه میدان گازی است تا گاز تولیدی از این میدان را به صادرات اختصاص دهیم.

چگینی در خصوص تعرفه های گاز نیز گفت: یکی از اقدامات شرکت گاز بازنگری در تعرفه گاز و الگوی مصرف است که امسال نیز با هدف بازنگری در تعرفه های گاز، پیشنهادات به دولت داده شده و به محض تصویب دولت ، تعرفه های جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/


استانی
آذربایجان‌غربی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.