تعریف زنجیره‌های تولید از ماده خام تا پیشرفته

دبیر اجرایی خانه معدن ایران گفت: تعریف زنجیره‌های تولید مواد معدنی از ماده خام تا مواد پیشرفته از جمله راهکارهای خروج از خام فروشی در بخش معدن است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران «شاتا»، «غلامرضا حمیدی انارکی» افزود: شناسایی راه‌حل‌هایی برای ارتقای ارزش افزوده مواد، محصولات و فرآیندهای کل زنجیره بخش معدن نیز می‌تواند به برون‌رفت از خام‌فروشی در بخش معدن کمک کند.
وی تصریح کرد: در قانون جدید معادن برای هر ماده معدنی تعریف خاصی از اکتشاف تا فرآوری عنوان شده و با موضوع خام‌فروشی نیز به‌طور جدی برخورد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محصولات معدنی تا جایی که امکان دارد فرآوری می‌شوند و بعد به فروش می‌رسند گفت: با توجه به شعار تولید ملی، می‌توانیم امسال را آغاز فرهنگ‌سازی در زمینه خروج از خام‌فروشی بدانیم که قانون جدید معادن نیز چراغ روشنی در این راه محسوب می‌شود.
دبیر اجرایی خانه معدن با بیان اینکه در کنار قانون جدید باید متولی بخش معدن هم تقویت شود، افزود: با توجه به نیروی کارشناسی بخش معدن و وجود نظام مهندسی معادن، باید نظارت و حفاظت بیشتری از بخش معدن کشور صورت گیرد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.