تعطیلی جایگاه های CNG به دلیل مغایرت قبوض گاز

چکیده: بسیاری از جایگاه های CNG به دلیل مغایرت قبوض گاز با مشکل مواجه هستند بطوریکه در طی یکی دو هفته اخیر برخی از جایگاه ها تعطیل شدند .

مرتضی ابراهیمی دبیر انجمن صنفی جایگاه داران CNG  کشور با بیان این مطلب گفت: به دلیل مغایرت بین قبوض گاز و فروش جایگاه‌های CNG، گاز چهار جایگاه طالقانی، قلعه گبری، بنی هاشم و ایرانپارس در پایتخت قطع شده‌ است. همچنین قرار است  چند روز دیگر دو جایگاه دیگر (شکوفه و شقایق در منطقه ۱۹ تهران) نیز در شهر تهران قطع شود.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت ۲۲ ماه از اجرای هدفمندسازی یارانه هنوز مشکل جایگاه داران حل نشده  است علی رغم  اینکه وزیر نفت مسئوولان نفتی را مامور کرده تا به مشکل رسیدگی کنند هنوز مشکلات جایگاه داران پابرجاست.
 
ابراهیمی با بیان اینکه در سایر استان‌ ها شرکت‌ های گاز استانی پنج تا ۱۰ درصد مصرف گاز جایگاه‌ های CNG را به دلیل اختلاف کنتور علی‌الحساب محاسبه نمی‌کنند گفت: بهتر است که شرکت گاز استان تهران این موضوع را نیز برای جایگاه‌ داران تهرانی منظور کند؛ چرا که در برخی از جایگاه‌ های استان تهران مغایرت دو تا ۱۰ درصد بین قبوض گاز و فروش جایگاه‌ های وجود دارد.
 
دبیر انجمن صنفی جایگاه داران CNG  کشور با اشاره به اینکه باید قبوض گاز جایگاه‌ داران CNG بر اساس ضریب چگالی هر شهر محاسبه شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر این ضریب برای کل کشور یکسان است که در صورت محاسبه ضریب چگالی هر شهر ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات جایگاه‌داران CNG در این زمینه برطرف می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه برای حل این مشکل باید شرکت ملی گاز نسبت به نصب کنتورهای حجمی اقدام کنند، گفت: هرچند این کار باید با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی انجام شود اما در اصل به دلیل اینکه کلید کنتورهای گاز جایگاه‌ ها در دست ماموران شرکت گاز است شرکت ملی گاز باید نسبت به نصب این کنتورها اقدام کند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ناشناس:

    علت مغایرت دستکاری عمدی کنتور دیسپنسرها توسط عوامل نفوذی پیمانکار مستقر در جایگاه میباشد بعنوان مثال شخصی بنام رضا آذری مسئول فنی شرکت پترومان پارسیان در هر جایگاه با سرپرست تبانی مینمود وکنتورها را دستکاری مینمود الان همین شخص مدیر شرکت (مبتکرین صنعت فردا) میباشد تا جایی که اطلاع دارم با نفوذی که در اداره گاز دارد مترینگ را هم دستکاری میکنه تا قبض گاز مغایرت نداشته باشد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.