تعلیق عضویت سوریه خجالت‌آو‌رترین تصمیم سران کشورهای اسلامی بود

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به لابی‌گری سعودی‌ها در تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت:‌ این تصمیم خجالت‌آورترین تصمیم سران کشورهای اسلامی در آستانه روز قدس بود.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعلیق عضویت سوریه در اجلاس کنفرانس اسلامی، گفت:‌ با لابی‌گری که سعودی‌ها در این اجلاس انجام دادند، این تصمیم خجالت‌آورترین تصمیمی بود که سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در آستانه روز قدس اتخاذ کردند.

وی در ادامه افزود: در آستانه روز قدس، جبهه مقاومت باید تقویت، تجلیل و تقدیر می‌شد اما امروز می‌بینیم که سران کشورهای اسلامی در راستای تضعیف جبهه مقاومت گام بر‌می‌دارند و با عربستانی همراه شدند که اکنون به عنوان عامل غرب، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در منطقه عمل می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شده ذاتا با فلسفه وجودی سازمان همکاری‌های اسلامی مغایرت دارد، تصریح کرد: تشکیل سازمان همکاری‌های اسلامی در راستای همگرایی، وحدت و تقویت جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی بود،اما امروزه این واگرایی در بین سران  کشورهای اسلامی در حمایت از جبهه مقاومت وجود دارد که موجب شده مهمترین سنگر مقاومت و ایستادگی از سازمان همکاری‌های اسلامی اخراج شود.

وی با بیان اینکه تعلیق عضویت سوریه در این سازمان به بهانه دفاع از آزادی و حقوق بشر ملت سوریه انجام شده است، گفت: عربستان که خود بنیان‌گذار اجلاس اخیر بود یکی از کشورهایی است که ضمن پایمال‌کردن حقوق بشر ملت خود در سرکوب مردم بحرین نیز از هیچ گونه اقدامی کوتاهی نکرده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در خاتمه خاطر نشان کرد:‌ به زودی شاهد سقوط استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و دیگر دیکتاتورهای مرتجع منطقه خواهیم بود چرا که مسیر، مسیر به حقی است و آنچه که تاکنون در سوریه پیش‌رفته، علی‌رغم بسیج همه امکانات غربی‌ها، آمریکایی‌ها و کمک های مالی عربستان، قطر و ترکیه به حمدالله پیروزی و موفقیت با نهضت مقاومت بوده و این نهضت پیروز خواهد شد، چرا که این سنت خداوند است و تغییری نخواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.