عربستان لغو عضویت سوریه در کنفرانس سران کشورهای اسلامی را در سر می‌پروراند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اخذ قطعنامه علیه کشور و ملت سوریه و همچنین لغو عضویت سوریه در کنفرانس سران کشورهای اسلامی از جمله برنامه‌های عربستان در اجلاس مکه است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس اضطراری سران کشورهای اسلامی در مکه مکرمه و همچنین دعوت عربستان سعودی برای حضور رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه جزئی از راهبردهای عربستان برای اخذ قطعنامه علیه کشور و دولت سوریه و همچنین لغو عضویت سوریه در کنفرانس سران کشورهای اسلامی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه عربستان با سودجویی از برگزاری این اجلاس برخلاف رویه و قوانین بین المللی در صدد براندازی دولت سوریه است افزود: با توجه به شفافیت مواضع کشورمان نسبت به آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد و یا آنچه که دولت‌های عربستان و قطر در مورد سوریه دنبال می‌کنند و همچنین اقدامات آمریکا و هم‌پیمانانش در سطح بین‌المللی باید حمایت خود را از کشور، دولت و مردم سوریه داشته باشیم.

جوکار تصریح کرد: لازم است رئیس جمهور کشورمان با رایزنی قاطعانه با سران کشورهای اسلامی در این نشست در راستای تقویت کشور و دولت سوریه و محکوم نمودن اقداماتی که امروز توسط دولت‌های قطر و عربستان در راستای تقویت امنیت رژیم اشغالگر قدس گام برمی‌دارند اقدامات موثری انجام دهد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه هدف پروژه‌ای که در حال اجراست تضعیف مقاومت در سوریه، فلسطین و لبنان است باید با رایزنی با سران کشورهای اسلامی شفافیت و اهداف این نشست برای اعضا روشن شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به بیداری اسلامی گفت: با توجه به بیداری اسلامی و خیزش مردم مسلمان در منطقه که یکی از مبانی آن، مبارزه با استکبار جهانی است، لذا این موضوع باید در دستور کار کنفرانس سران کشورهایی اسلامی باشد نه موضوع براندازی دولت و کشوری که مشروعا و قانونا مورد حمایت مردم آن کشور است.

نماینده مردم یزد و صدوق در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کنفرانس سران کشورهای اسلامی باید در راستای رشد، پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی باشد اما در حال حاضر دولت عربستان و قطر با بهره‌گیری از منابعی که متعلق به جهان اسلام است به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند لازم است این قضیه شفاف و حرکت‌های انحرافی که امروز توسط بعضی از کشورهای اسلامی در حال انجام است در این اجلاس محکوم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت سوریه دولتی مشروع ،قانونی و برآمده از اراده مردم است گفت:‌ ریاست محترم جمهوری با بحث‌های کارشناسی شده و نطق‌هایی که قطعا در این اجلاس خواهند داشت باید همگرایی را در راستای تقویت دولت سوریه در این اجلاس ایجاد کنند.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.