توصیه خدام در خصوص سوریه

معاون سابق رئیس جمهوری فقید سوریه با ادعای اینکه سقوط نظام کنونی سوریه به نفع جامعه جهانی است، خواهان حمایت نظامی کشورهای جهان از مخالفان سوری شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالحلیم خدام، یکی از معاونان حافظ اسد، رئیس جمهوری فقید سوریه در گفت‌وگو با شبکه العربیه عنوان داشت: جامعه جهانی باید گزینه نظامی را بر هر گزینه دیگری برای حل بحران سوریه ارجحیت دهد و به ارتش آزاد سوریه کمک‌‌های تسلیحاتی کند تا ارتش آزاد سوریه بتواند به راحتی بر این کشور سیطره یابد.
خدام همچنین ادامه داد: برکناری نظام سوریه در حقیقت به نفع جامعه جهانی و کشورهای عربی است!
وی هم‌چنین تاکید کرد: بحران سوریه در بازگشتن جنگ سرد به منطقه نقش دارد؛ جنگی که روسیه و چین طرف‌های شرقی و اروپا و آمریکا طرف‌های غربی آن هستند.
خدام در ادامه به کنفرانس دوستان سوریه که روز جمعه در پاریس برگزار شد، اشاره کرده و گفت: کنفرانس دوستان سوریه کنفرانس خوبی بود اما به نتایج چشمگیری دست نیافت.
وی همچنین به جدایی برخی نظامیان سوریه از ارتش این کشور اشاره و این مساله را بیداری وجدان ملی سوریه توصیف کرد!
عبدالحلیم خدام گفت: جدایی مناف طلاس، یکی از فرماندهان ارشد گارد ریاست جمهوری سوریه از ارتش این کشور در حقیقت ضربه‌ای دردناک به نظام اسد بود. طلاس از همان ابتدا دوست داشت که از ارتش سوریه جدا شود اما شرایط برای این اقدام فراهم نبود.
خدام همچنین در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نیز اعلام کرده بود که کنفرانس پاریس یک گام عملی و پیش رو برای سوریه به شمار می‌آمد اما مشکل سوریه بزرگ‌تر از این است.
عبدالحلیم خدام در دسامبر سال ۲۰۰۵ و پس از آنکه روابطش با بشار اسد تیره شد، از کشور خارج شد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.