تعلیق استاد دانشگاه واترلو کانادا به سبب سرقت علمی

۲۴م دیماه ،

66-122.jpg

دانشگاه واترلو کانادا تصمیم به تعلیق چهار ماهه و بدون حقوق یکی از استادان این دانشگاه به سبب سرقت علمی گرفت.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لی دونگ سینگ استاد مهندسی مکانیک و مکاترونیک دانشگاه واترلو به سبب سرقت علمی در یکی از مقالات خود در سال ۲۰۱۰ با این مجازات مواجه شده است. وی متهم است اطلاعات اصلی و عمده خود در این مقاله را از مقاله دو محقق دیگر آمریکایی سرقت کرده است.

لی ضمن قبول اتهامات اعلامی از سوی کمیته تحقیق دانشگاه افزود: من از انجام سرقت علمی در مقاله خود بسیار متأسفم و تمامی مسوولیت‌ها در رابطه با این مسئله را به عهده می‌گیرم و از اهمال کاری در این زمینه عذر می‌خواهم. صداقت علمی و استادی جنبه اصلی شغل من است و من از تمام اشخاص شامل دانشجویان و همکارانم که به واسطه این عمل من لطمه دیده‌اند، عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی دیلی نیوز، با این وجود استاد لی کماکان حق ورود و دسترسی به دانشکده را داراست.

فریدون حمداله‌پور، رییس ایرانی دانشگاه واترلو تاکید کرد: درستی و صداقت دانشگاهی برای تمام اعضای جامعه دانشگاهی امری ضروری است.

شایان ذکر است استاد لی اطلاعات مقاله خود را از مقاله مارتین بازانت، محقق دانشگاه ام آی تی و مقاله تاد اسکوئیر، استاد دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا به سرقت برده است.

بازانت خطاب به خبرنگاران گفت: تنها فرق بین مقاله من و مقاله لی، این است که وی چند بخش از مطالعاتش را به انتهای تحقیق من اضافه کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه واترلو اعلام کرد: لی ضمن تعلیق از فعالیت در دانشگاه، به مدت چهار ماه از دسترسی به آزمایشگاه، دفتر و دانشجویان خود محروم خواهد بود و این یک مجازات منطقی، کافی و بازدارنده در رابطه با چنین مواردی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.