تعمیق داخلی سازی موتورهای تی یو ۵ تا مرز خودکفایی

شنبه ۱۴ مرداد – ۰۳:۴۳:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

سلیمانی خبرداد:

بزرگنمایی:  

خودکفایی موتورهای کم مصرف تی. یو.۵ به۹۰درصدافزایش یافته و به زودی به ۱۰۰درصد می رسد.     
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب، گفت: موتور تی. یو. ۵ در برنامه پنج ساله راهبردی قوای محرکه ایران خودرو جایگاه مهمی دارد؛ به همین دلیل تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه های آن در دستور کار است.
وی با اشاره به روند فزاینده داخلی سازی موتور تی. یو. ۵ در سه سال اخیر، گفت: به دنبال تحقق ۹۰درصد ساخت داخل در این موتور، با برنامه ریزی مدون و مشارکت زنجیره تامین در آینده بسیارنزدیک به خودکفایی کامل می رسد.
سلیمانی ، تولید سالانه بیش از ۳۵۲ هزار دستگاه موتور تی. یو .۵ و مدیریت کاهش قیمت تمام شده آن را از عواملی دانست که دست یابی به خودکفایی کامل آن را ضرورت می بخشد.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد : تجربه ۴۰ سال تولید موتور در ایران خودرو همراه با برنامه ریزی و بهره گیری از دانش متخصصان ایرانی در  سال های اخیر، خودکفایی کامل در  تولید موتورهای او.اچ . وی،  او.اچ.وی.جی و ایکس.یو.۷ را در پی داشته و با توجه به طراحی و ساخت موتور ای. اف. ۷٫ به عنوان اولین موتور ملی، تمامی قطعات این موتور نیز ساخت داخل است.
وی از نصب موتورهای ای. اف. ۷ و تی. یو. ۵٫ بر روی رانا به عنوان دومین خودروی برند ملی ایران خودرو در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی خبر داد که به منظور قطع وابستگی به شرکت های خارجی انجام می شود.
سلیمانی اظهار داشت: معاونت نیرو محرکه ایران خودرو به منظور بهره برداری از حداکثر ظرفیت خطوط تولیدی خود در راه خودکفایی و قطع وابستگی، داخلی سازی قطعات و مجموعه های موتور TU3 را نیز در برنامه دارد و با توجه به بالا بودن هزینه طراحی و ساخت خطوط ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر این موتور، پروژه ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر موتور TU3 در معاونت نیرومحرکه ایران خودرو به اجرا درآمده و بهره برداری از آن تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۴۱۵۴۳۴۲۷۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.