تعیین زمان اجرای توافق ژنو بعد از دیدار عراقچی و اشمید

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: زمان قطعی اجرای توافق ژنو بعد از دیدار اشمید و عراقچی تعیین می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ مجید تخت روان چی در حاشیه مراسم ختم والده وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران درباره تاریخ دقیق زمان اجرایی توافق ژنو در ۲۰ ژانویه اظهار داشت: زمان اجرا برای این توافق قطعی نیست اما نزدیک به همین تاریخ خواهد بود.  
 
وی درباره دیدار خانم اشمید و عراقچی گفت: فعلا دیدار دو جانبه خواهد بود و بعد از دیدار زمان قطعی اجرای توافق ژنو نهایی می شود.  
 
روانچی درباره این که آیا احتمال نهایی نشدن توافق وجود دارد تصریح کرد: فعلا در این خصوص اظهارنظر نمی کنم اما امیدواریم در این جلسه کار تمام شود.  
 
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای درباره نشست معاونان وزارت خارجه گروه ۱+۵ با یکدیگر در خصوص نتایج مذاکرات کارشناسی گفت: طبیعی است پیش از دیدار عراقچی و اشمید آن ها چنین دیداری داشته باشند.
 
روانچی درباره حضور احتمالی معاونان وزرای خارجه ۱+۵ در دیدار عراقچی و اشمید گفت: فعلا قراری در این خصوص گذاشته نشده و ملاقات دو جانبه است.  
 
معاون وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: در حال حاضر مذاکرات کارشناسی به اتمام رسیده و تنها یکی دو مسئله باقی مانده که نیازمند تصمیم سیاسی است.  
 
وی اضافه کرد: امیدواریم دردیدار میان اشمید و عراقچی این مسائل حل و فصل شود و به سمت اجرای گام اول توافق برویم.  
 
روانچی تاکید کرد: زمان قطعی اجرای توافق ژنو بعد از دیدار اشمید و عراقچی تعیین می شود.  
 
وی درباره این که آیا ممکن است موارد سیاسی باقی مانده در ملاقات میان اشمید و عراقچی تصمیم گیری نشود و نیاز به تماس و یا دیدار اشتون و ظریف باشد خاطر نشان کرد: امیدواریم در جلسه میان عراقچی و اشمید موضوع خاتمه یابد و زمان نهایی اجرای توافق تعیین شود.  
انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.