تعیین نرخ “سپرده بانکی” نزدیک به تورم

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

تعیین میزان نرخ “سپرده بانکی” باید با افزایش محدود و نزدیک به نرخ تورم باشد.

صادقی کارشناس اقتصادی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در رابطه با “سپرده های بانکی” گفت: بانک ها با به چرخش دراوردن سپرده های بانکی و جمع آوری سرمایه های خرد و کلان پراکنده اشخاصی که خود به هر سبب توانمندی استفاده از سرمایه هایشان در چرخه اقتصاد کشور را ندارند سبب جمع آوری نقدینگی در حجم های مختلف از سطح کشور و در نتیجه کاهش تورم می شوند.  
 
وی در ادامه به تاثیرات تغییر در نرخ سپرده های بانکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر افزایش در میزان نرخ سپرده بانکی به سود تولید کننده و سپرده گذار است چرا که هم سود بیشتری نصیب سپرده گذاران می گردد و هم با تشویق آنها به سپرده گذاری، افزایش در اعتبار بانک ها و حجم سپرده ها را به دنبال خواهیم داشت که همین امر سبب افزایش در جهت سرمایه گذاری مستقیم در اقتصاد و یا اختصاص تسهیلات به تولید کنندگان می گردد.  
 
این کارشناس اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: مسئله ایی که در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است میزان افزایش در نرخ سپرده های بانکی است این افزایش باید هم سبب جمع آوری نقدینگی در دست مردم شود و هم تقاضا کنندگان تسهیلات توانایی باز پرداخت آن را داشته باشند. به عبارتی افزایش محدود و نزدیک به نرخ تورم را داشته باشد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.