تغذیه ای که این بار سیستم گوارشمان را نشانه می رود

فروردین ۱۴۰۳

نقش تغذیه در سرطان های گوارشی دارای اهمیت قابل توجهی است که این مسئله می تواند در پیشگیری از سرطان های مری تا روده بزرگ تأثیرگذار باشد.

دکتر شهرام آگاه، متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقش تغذیه در پشگیری از سرطان های گوارشی اشاره کرد و گفت: نقش تغذیه در سرطان های گوارشی، از سرطان مری تا سرطان روده بزرگ با توجه به مصرف غذایی نامناسب اهمیت قابل توجهی دارد.

وی در ادامه افزود: به طور کلی، مصرف غذاهایی مانده، بعد از گذشت زمان ممکن است با رشد قارچ و میکروب همراه باشد که این مسئله شانس ابتلا به سرطان را در فرد افزایش می دهد.
نقش تغذیه در سرطان های گوارش، از سرطان مری تا سرطان روده بزرگ با توجه به مصرف غذایی نامناسب اهمیت قابل توجهی دارد.

وی در ادامه افزود: به طور کلی، مصرف غذاهای مانده بعد از گذشت زمان ممکن است با رشد قارچ و میکروب همراه باشد که این مسئله شانس ابتلا به سرطان را در فرد افزایش می دهد.

وی، با اشاره به اینکه مصرف چربی های غیراشباح برای سرطان های گوارشی یک نوع ریسک به حساب می آید، تصریح کرد: مصرف چربی های غیر اشباح همچون (گوشت قرمز) که در خصوص بسیاری از سرطان های گوارش یک نوع ریسک است بر خلاف آن، مصرف سبزی، میوه تازه و لبنیات کم چرب نقش عامل محافظتی در این زمینه دارند که در واقع این مواد دارای آنتی اکسیدان که در کاهش اختلالات سلولی زمینه ساز سرطان است نقش اصلی را بازی می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.