تغذیه کودک با شیر خشک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را در پی دارد

گردآوری شده توسط گروه خانواده ممتاز نیوز

کارشناس مسئول آموزش شیر مادر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان گفت: تغذیه کودک با شیر خشک یا مصنوعی احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را برای کودک فراهم می‌کند.

تغذیه کودک با شیر خشک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را در پی دارد

آذر شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اثرات تغذیه نوزادان با شیر خشک اظهار داشت: ترکیب شیر مصنوعی یکسان است چرا که ترکیبات ثابتی در آن اعمال می‌شود اما شیر مادر در مراحل و طی نوسان‌های مختلف تغییر می‌کند.

وی بیان داشت: هورمون‌ها، آنزیم‌ها، انواع املاح و نحوه جذب آن‌ها و صد‌ها فاکتور ایمنی‌بخش در شیر مادر وجود دارد که این تعداد در شیر مصنوعی وجود ندارد.

کارشناس مسئول آموزش شیر مادر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان ادامه داد: در صورت استفاده از شیر خشک، کودک از فوائد شیر مادر در ارتقای بهره هوشی و فوائد عاطفی تغذیه با شیر مادر محروم می‌شوند و این امر بر تکامل روانی اجتماعی وی در آینده تأثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به بعضی دیگر از خطرات تغذیه با شیر خشک ادامه داد: ابتلای شیرخوار به بسیاری از بیماری‌ها مانند اسهال، استفراغ، عفونت‌های گوش و سیستم ادراری، مننژیت، اگزما، آسم ناشی از استفاده از شیر مصنوعی است.

کارشناس مسئول آموزش شیر مادر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان یادآور شد: این بیماری‌ها احتمال ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های قند را در بزرگسالی تشدید می‌کند.

وی گفت: تغذیه کودکان با شیر خشک علاوه بر عوارض آن هزینه اقتصادی نیز برای خانواده به بار می‌آورد چرا که هزینه خرید شیر خشک چندین برابر هزینه مورد نیاز برای تغذیه صحیح مادر است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.