تغییر روند آلودگی و ابتلا به سل درسالهای اخیر

۰۶م آذر ،

در سالهای اخیر روند آلودگی و ابتلا به سل در بسیاری از موارد، از ابتلا و آلودگی عادی به این بیماری به آلودگی و ابتلا به سل فعال و سل مقاوم به چند دارو تغییر کرده است.

عباسعلی ملکشاهی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در صورت مصرف بی رویه و کنترل نشده داروها به ویژه آنتی بیوتیکها و عدم مبارزه جدی با یک عامل عفونی، عفونت ایجاد شده می تواند به یک یا چند دارو مقاومت نشان داده و درمان آن بسیار دشوار شود.

وی گفت: بیماری سل از جمله بیماری های مهمی است که عامل آن به بسیاری از داروها مقاومت پیدا کرده و احتمال شکست درمان آن در موارد قابل ملاحظه ای بالا رفته است.

ملکشاهی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر روند آلودگی و ابتلا به سل در بسیاری از موارد، از ابتلا و  آلودگی عادی به این بیماری به آلودگی و ابتلا به سل فعال و سل مقاوم به چند دارو تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال می توان به این آمار اشاره کرد که بر طبق برآوردها از حدود ۲ میلیارد نفر اشخاص آلوده به سل در جهان، بیش از ۵۰ میلیون نفر به میکروب سل مقاوم به چند دارو آلوده می باشند.

ملکشاهی یادآور شد: همچنین موارد سل فعال نیز با تغییر الگوهای زندگی و تغییر ماهیت بیماری ها به ویژه بیماری های مزمن، در طی سالهای اخیر افزایش یافته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.